اخبار ارز دیجیتال

تحلیل آن‌چین: افزایش احتمالی قیمت بیت کوین به‌دنبال کاهش نقدینگی

بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که تلاش‌های هماهنگ دولت باید به صورت قطع ارتباط بین ارزهای دیجیتال با سیستم‌های ایالات متحده، دولت خود را در این بازار بازار و کاهش به نقدینگی بیت کوین در هفته‌ها و ماه‌های ماه‌های اخیر کاهش دهد.

به گزارش بیت‌کوینسیت، بارچارت (بارچارت) در آخرین گزارش خود انتظاران می‌کند که روند کاهش نقدینگی بیت کوین ادامه دارد و باز هم می‌تواند به پایین‌ترین حد خود در ۱۵ ماه گذشته برسد.

عمق بازار(Market Depth) بر قیمت اشاره دارد. این معیار، اندازه و حجم کل باز، قیمت پیشنهادی خرید و پیشنهادات را در نظر می‌گیرد.

داده‌های سی‌سی‌دیتا (CCData) نشان می‌دهد که در پایان ماه آوریل (فروردین)، تنها ۴۶۲ بیت کوین به مقدار کمی از ۱۳میلیون دلار برای تغییر حداقل یک درصدی قیمت آن دارایی کافی بود. طبق گفته بارچارت، این رقم به معنی کمترین بازار برای جفت بیت کوین/تتر از ماه مه ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) است؛ زمانی که قیمت بیت کوین در پی بحران همه‌گیر ی کوید ۱۹ به‌شدت سقوط کرد.

تحلیل آن‌چین: افزایش احتمالی قیمت بیت کوین به‌دنبال کاهش نقدینگی
نقدینگی بیت کوین همچنان در حال کاهش است

متریال ایندیکتورز یکی از پلتفرم های ارائه شده در بازار، روز گشته است. نموداری را به اشتراک بگذارید که نشان می‌دهد نهنگ‌های بیت کوین در حال حاضر باید برای سفارش‌های خرید و فروش بزرگ خود را به‌دلیل خطر انحراف قیمت (لغزش) ناشی از نقدینگی کم به سفارش‌های کوچک‌تر تقسیم کنند.

تحلیل آن‌چین: افزایش احتمالی قیمت بیت کوین به‌دنبال کاهش نقدینگی
کاهش نقدینگی بیت کوین، نهنگ‌ها را مجبور به انجام تراکنش‌های کوچک کرده است

متریال اندیکتورز توضیح داد:

اگر تعجب کنید که چرا کیف پول‌هایی با موجودی ۱۰۰ تا هزار دلاری (رنگ زرد) در حال خرید بیت کوین و نهنگهای بزرگ (رنگ قهوه‌ای قهوه‌ای) بیت کوین نمی‌خورند، احتمالاً احتمالاً به این دلیل است که سرمایه‌گذاران خرد متفاوت از پول پول هوشمند هستند. زیرا، نقدینگی بین سطح فعلی تا 29.100 دلار آن‌قدر ناچیز است که انحراف قیم در سفارش نهنگ‌ها می‌تواند قابل انجام باشد. بنابراین، آن‌ها به معنای واقعی کلمه باید برای انجام سفارشات کوچکتر باشند.

به گفته کایکو (Keiko) نیز حجم صرافی‌های انجام شده در ماه آوریل (فرودین)، پس از ۳ ماه افزایش متوالی تا ماه مارس (اسفند) و عبور از سطح پیش از فروپاشی FTX کاهش یافته است.

تحلیل آن‌چین: افزایش احتمالی قیمت بیت کوین به‌دنبال کاهش نقدینگی
حجم در صرافی‌ها گزارش پس از ۳ ماه رشد متوالی در پریل کاهش یافته است

با این همه، از جنبه مثبت، کل بازارهای ارزهای دیجیتال در حال حاضر به طور قابل‌توجهی از اندازه‌گیری‌هایی که پیش از شروع سال ۲۰۲۲ بزرگ‌تر می‌شود، قابل‌توجه است. علاوه بر این، حجم سه ماه در کوین بیس، بزرگترین صرافی ایالات متحده در ۳ فصل گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار بوده است. البته که این رقم هنوز نیمی از سال ۲۰۲۱ است.

کایکو همچین ساله‌ها می‌کند که نقدینگی بیت کوین و اتریوم، هر دو به پایین‌ترین سطح یک خود، عمق بازار ۲درصدی نزدیک‌شده‌اند. یکی از روندهایی که این شرکت به اشاره می‌کند، این است که این شرکت همیشه دائمی (Perpetual) به‌طور فزاینده‌ای باعث حرکت قیمت می‌شود.

میگوید:

نسبت حجم پرپچوال به اسپات به بالاترین سطح خود در 2 سال گذشته است و اکنون کشف قیمت در بازارهای مشتقه در حال انجام است.

او اضافه می کند:

در اواسط ماه آوریل (فروردین) انباشت بسیاری از موقعیت‌های لانگ وجود داشت، اما به ‌محض کاهش نقدینگی، تعداد موقعیت‌های شورت به بالاترین سطح خود رسید. حجم‌های باز در حال کاهش است، اما از آنجایی که ترکیب آن با قیمت میزان نقدینگی را مشخص می‌کند، هنوز روند مشخصی وجود ندارد. گرچه، داده‌ها نشان می‌دهند که در حال حاضر چگونه به قیمت شکل می‌دهند.

قیمت بیت کوین در زمان نگارش این گزارش با کاهش 0.75درصدی نسبت به روز گذشته د ر محدوده 29100 دلار در پول نقد است.

تحلیل آن‌چین: افزایش احتمالی قیمت بیت کوین به‌دنبال کاهش نقدینگی
تحلیل آن‌چین: افزایش احتمالی قیمت بیت کوین به‌دنبال کاهش نقدینگی

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا