اخبار ورزشی

تاریخ سازی مسی و طارمی در فوتبال اروپا

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، بر اساس هفته های گذشته برترین اخبار ورزشی جهان در هفته گذشته به شرح زیر است:

* تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان برای مسابقات انتخابی المپیک ساحلی جهان 2023 در شهر جده عربستان حضور دارد که تیم ملی کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ژاپن رفت و موفق شد این تیم را با یک گل شکست دهد. امتیاز 4:3 تیم ملی ساحلی کشورمان ضمن صعود به فینال المپیک ساحلی آسیا جواز حضور در المپیک جهانی ساحلی 2023 را که امسال در اندونزی برگزار می شود، کسب کرد.

* پایان خرداد ماه سال جاری مسابقات زیر 23 سال غرب آسیا با حضور تیم امید از ایران، عراق، لبنان، اردن، سوریه، یمن، فلسطین، امارات و عمان به میزبانی کشور برگزار می شود. توسط عراق به همین دلیل، وزارت ورزش عراق تصمیم گرفته است 5800 میلیون دلار (حدود 220000 میلیون تومان) برای آماده سازی ورزشگاه های میزبان مسابقات در بغداد و شهر مقدس کربلا اختصاص دهد.

* رقابت های کلاسیک وزنه برداری قهرمانی جهان از 21 تا 27 خردادماه به میزبانی کشور مالت برگزار می شود. تیم ملی کشورمان که سال گذشته با 8 پله صعود در رده هشتم جهان قرار گرفت و برای اولین بار به مدال مطلق جهانی به دست مهرداد ظفری دست یافت، امسال با 7 ورزشکار راهی مسابقات جهانی خواهد شد.

* جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس فدراسیون جهانی تکواندو شامگاه شنبه (6 خرداد) در سالن حیدر علی اف باکو برگزار شد و برترین های تاریخ المپیک انتخاب و معرفی شدند. در این مراسم هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو که با دو مدال طلای المپیک 2004 آتن و 2008 پکن و مدال برنز بازی‌های المپیک 2000 سیدنی پرافتخارترین المپیکی ایران است، به عنوان قهرمان المپیک 2000 سیدنی انتخاب و معرفی شد. بهترین تکواندوکار سال 2008».

* مهدی طارمی توانست در آخرین روز لیگ پرتغال مقابل ویتوریا گیممارش گلزنی کند. به این ترتیب طارمی تعداد گل های خود را در این فصل در لیگ پرتغال به 22 گل رساند تا عنوان آقای گل رقابت های لیگ پرتغال در این فصل را از آن خود کند.

* تیم فوتبال پاری سن ژرمن در چارچوب هفته سی و هفتم رقابت های لیگ یک فوتبال فرانسه از ساعت 22:30 شنبه شب میهمان استراسبورگ بود. لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی موفق شد در دقیقه 59 این دیدار اولین گل را برای پاری سن ژرمن به ثمر برساند. مسی با این گل موفق شد تعداد گل های خود در 5 لیگ معتبر اروپایی را به عدد 496 برساند و از رقیب سنتی خود کریستیانو رونالدو پیشی بگیرد. رونالدو با 495 گل در رده دوم و جیمی گریوز با 366 گل در رده سوم برترین گلزنان 5 لیگ معتبر اروپایی قرار دارند.

* مرحله ششم مسابقات جهانی فرمول یک 2023 در موناکو برگزار شد و مکس ورشتاپن، راننده هلندی تیم ردبول، جایزه بزرگ را از آن خود کرد.

* تیم ملی دو و میدانی کشورمان برای حضور در رقابت های بین المللی ارزروم به ترکیه سفر می کند. بر این اساس تیم ملی کشورمان با 10 ورزشکار زن و مرد در مسابقات دوی سرعت و امدادی شرکت می کند.

* مصطفی صالح المهدی رئیس فدراسیون وزنه برداری غرب آسیا با ارسال نامه ای به سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون ایران از انتخاب کشورمان برای میزبانی یازدهمین دوره مسابقات مردان فدراسیون غرب آسیا ابراز خوشحالی کرد. . قهرمانی وزنه برداری 2024. مطمئنیم یک رویداد بزرگ. تاریخ دقیق مسابقات قهرمانی غرب آسیا 2024 (مردان) متعاقبا مشخص و اعلام خواهد شد.

شهلا محمودی قهرمان دوومیدانی بانوان کشورمان در مسابقات بین المللی دوومیدانی شهر ارزروم ترکیه با ثبت زمان 59.49 ثانیه و شکستن رکورد کشوری برای کسب مقام و عنوان قهرمانی شرکت کرد. رکورد قبلی این آیتم با زمان 59.91 (1397/01/06، تهران) متعلق به خود شهلا محمودی بود.

* استقلال و پرسپولیس در آخرین بازی فوتبال ایران در فصل 1402-1401 به مصاف هم رفتند که این دیدار در وقت اضافه دوم با برتری 2 بر یک پرسپولیس به پایان رسید.

* طبق گزارش فوربس، رئال مادرید در سال 2023 در بین 30 باشگاه ارزشمند جهان قرار گرفت. فوربس ارزش باشگاه اسپانیایی را 6.07 میلیارد دلار تخمین زد. منچستریونایتد (6 میلیارد دلار) و بارسلونا (5.51 میلیارد دلار) به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

* کریستوف گوتیه، مدیر فنی پاری سن ژرمن از جدایی نهایی لیونل مسی از این تیم خبر داد. سرمربی پاریسی ها در نشست خبری گفت: مسی با پاری سن ژرمن تمدید نخواهد کرد و فردا شب آخرین بازی او با این تیم خواهد بود. گوتیه همچنین با تمجید از فوق ستاره آرژانتینی گفت: افتخار شروع بازی را داشتم. مربی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال».

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا