اخبار روز

بی اختیاری ادرار در این گروه از بیماران رخ می دهد

به گزارش بازتاب آنلاین، فرهاد عصارزادگان در حاشیه سی و یکمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران که در مرکز همایش های هتل المپیک تهران ادامه دارد، اظهار کرد: در کنگره امسال 172 سخنران داریم که 50 درصد افزایش داشته و داریم. برنامه های جدیدی از جمله هوش مصنوعی در مغز و اعصاب که به زیر شاخه های نورولوژی، کارگاه نورولوژی و سینما می پردازد آماده شده است.

مهر وی در پیامی نوشت: یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: بی اختیاری ادرار مشکل مهم بیماران عصبی است. بیماران مبتلا به زوال عقل، سکته مغزی، ام اس، مشکلات ستون فقرات، درگیری عصب مثانه و حتی پارکینسون از بی اختیاری ادرار رنج می برند.

عصارزادگان تصریح کرد: اگر علائم بی اختیاری ادرار در بیمار خفیف باشد وظیفه مهم پزشک این است که از بیمار تشخیص بخواهد. برای این مشکل درمان‌های دارویی و غیردارویی تجویز می‌شود که در بی‌اختیاری ادراری از زمینه‌های بزرگسالان و بیمار و حتی همراهان کمک‌کننده به خوبی استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از پد برای بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار باید به صورت گسترده تبلیغ شود و رسانه ملی نیز در این زمینه نقش بسزایی دارد.

در ادامه ابراهیم پوراکبر، دبیر انجمن مغز و اعصاب ایران، کنگره امسال را بزرگترین رویداد در حوزه مغز و اعصاب دانست و گفت: متخصصان مغز و اعصاب از سراسر کشور در این کنگره شرکت می کنند و تجربیات علمی خود را تبادل می کنند. شرکت در کارگاه ها و سمینارها نیز به گسترش دانش متخصصان مغز و اعصاب کمک می کند.

این متخصص مغز و اعصاب درباره نقش کنگره مغز و اعصاب در پیشبرد اهداف کنترل مشکل بی اختیاری ادرار افزود: لازمه موفقیت در حوزه درمانی اطلاع رسانی است.

وی در خصوص عوامل ایجاد مشکل بی اختیاری ادرار گفت: بی اختیاری ادرار علل مختلفی دارد از بیماری هایی که سیستم عصبی را تغییر می دهد تا عوامل اکتسابی.

دبیر انجمن مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه بی اختیاری ادرار در سنین بالا بیشتر دیده می شود، افزود: از آنجایی که سالمندان از بیماری های همراه مانند دیابت و فشار خون رنج می برند، احتمال بی اختیاری ادرار در بین آنها افزایش می یابد و در این زمینه اقدامات موثری نیاز است. برای تسریع روند درمان

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا