اخبار روز سینما

بوهمی چیست؟ /چه کسی در ایران هنرمندی با این سبک است؟

بوهمی ها یا کولی ها در اروپا کسانی هستند که به شیوه ای غیر متعارف با افراد همفکری که اغلب به چیزهایی مانند ادبیات، هنر و موسیقی علاقه مند هستند، زندگی می کنند. این شیوه زندگی شامل افراد بی خانمان و همیشه در حال حرکت، ماجراجو و سرگردان می شود. کولی به این معنا اولین بار در ادبیات انگلیسی در قرن نوزدهم ظاهر شد تا زندگی غیرمتعارف هنرمندان، نویسندگان، موسیقی دانان و روزنامه نگاران فقیر و به حاشیه رانده شده در شهرهای بزرگ اروپایی را توصیف کند. کولی ها اغلب دارای دیدگاه های بی پروا و نهادهای ضد موجود بودند که مظاهر آن عشق آزادانه، صرفه جویی و ساده زیستی و گاه فقر خودساخته است. کلمه بوهمی در آغاز قرن نوزدهم در فرانسه ظاهر شد، زمانی که نویسندگان و هنرمندان شروع به تجمع در مناطق ارزان شهرها و محله های کولی ها کردند. بوهمی یک کلمه رایج در فرانسه برای توصیف کولی هایی بود که اغلب مستقیماً از بوهم یا بوهمیا آمده بودند.

تاریخچه سبک بوهو

سبک بوهو یا بوهمی به سبک کولی معروف است. اما چرا؟ زیرا این شیوه زندگی مهاجرانی بود که از منطقه ای به نام بوهمیا در جمهوری چک به مناطق دیگر مهاجرت کردند. به دلیل تفاوت زیاد این سبک با سبک رایج در کشور مقصد، خیلی زود مورد توجه همگان قرار گرفت. و اسمش را گذاشتند سبک کولی. در ابتدا این سبک عجیب بود، اما مانند هر جرقه دیگری، این مدل زندگی نیز وارد دنیای معماری، هنر، طراحی لباس و طراحی شد. با الهام از سبک بوهمی، نقاشی ها و طرح های لباس زیادی ساخته شده است. و در زمینه معماری داخلی به سبک چیدمان بوهمی و استفاده از رنگ و نور در آنها توجه شد.

IMG_20230527_145918_937

رنگ ها به سبک بوهمی

در حالی که اصول و قاعده ای در مورد دکوراسیون بوهمی وجود ندارد. اما رنگ های زمینی پررنگ، رنگارنگ و گرم مانند فلزات و جواهرات در این سبک بسیار رایج هستند. شما قطعا رنگ هایی مانند قهوه ای تیره، سبز یا خاکستری را به عنوان رنگ های پایه در نظر می گیرید. سپس برای طراحی دکوراسیونی به این سبک اکسسوری هایی به رنگ های بنفش، نارنجی آتشین و آبی کهربایی در نظر بگیرید. بودن در کنار تصویرگران پویا.

IMG_20230527_145915_530

لیلا اسلامی: من نقاشی خواندم و مبانی هنرهای تجسمی که پایه دروس هنرهای تجسمی است برایم بسیار جذاب بود. بازی‌های خطوط و نقطه‌ها مرا جذب کرد و بعدها که مردم‌شناسی و معماری خواندم، همه این‌ها با هم ترکیب شدند و اساس کار من را تشکیل دادند.

IMG_20230527_145916_768

اسلامی افزود: آثار من ماهیت تکثیر دارند و بازتولید از ویژگی های هنر معاصر است. علاوه بر این در نقاشی ها یک روایت وجود دارد و من می خواستم با استفاده از بازی خطوط و نقطه این روایت را به صورت پنهان و پنهان ارائه کنم. زندگی فردی هر فرد شامل خاطراتی است که با آنها زندگی می کند و چیزهای آشنا در آثار من وجود دارد که مخاطبان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

اسلامی ادامه داد: مردم هر منطقه با رفتارها و سنت های خاصی زندگی می کنند و سبک زندگی فردی خاصی دارند. من جذابیت های خاصی که در زندگی مردم وجود دارد را در قالب طراحی عینی در آثارم می آوردم و عنوان نمایشگاهم هم به این اشاره دارد که مطالعات مردم شناسی در آثارم برجسته است. آداب و رسوم و شیوه زندگی مردم مناطق مختلف را مطالعه کردم و اینها با چیزهای دیگری مانند نما از فیلم، منظره و… ترکیب شد و در نهایت فضایی ایجاد شد که خلاقیت در آن رخ داد.

وی با بیان اینکه معماری برای او بسیار جذاب است، گفت: در این آثار از بناهای مختلفی استفاده شده است که شاید برای دیگران آشنا باشد و مخاطب در صورت آشنایی با آن ها متاثر شود.

وی با اشاره به روایی بودن آثارش گفت: یک موقعیت یا روایت در نقاشی های من می چرخد ​​و تکرار می شود اما در هر اثر پایان متفاوتی دارد و یا نتیجه اتفاقی که در یک تابلو افتاده در تابلوی بعدی دیده می شود. . در این آثار روایت های شخصی، اجتماعی و… با هم ترکیب شده اند. و با ترکیب آنها شکل نهایی ایجاد می شود و دیگر نمی توانم بگویم آنچه کشیده ام داستان شاهنامه است یا چیز دیگری.

اسلامی درباره روند شکل گیری آثارش گفت: ابتدا طراحی اولیه را با رنگ روغن به صورت عینی و دقیق روی بوم انجام می دهم و سپس رنگ آمیزی و ساخت آن انجام می شود. در لایه های بعدی که می خواهم همه اینها را به هم وصل کنم، قالب می سازم و بازی خطوط و نقطه ها را انجام می دهم. بخش‌هایی از آنچه من کشیده‌ام زیر این خطوط و نقطه‌ها پنهان می‌شود و بخش‌هایی آشکار می‌مانند. این قسمت آخر در کار من بسیار تأثیرگذار است و تغییرات زیادی ایجاد می کند. گاهی اوقات من به طور ناگهانی به چیزی که می خواهم می رسم و احساس می کنم باید همان موقع آن را تمام کنم، اما گاهی اوقات این تغییرات می تواند کار را به هم بزند و مجبور شوم برای مدت طولانی دوباره آن را کار کنم. در کل ریسک این کار بسیار زیاد است اما در روند و شکل نهایی کار من بسیار موثر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید آثار هنری در این سبک با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

09125008445

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا