عمومی

بورل: اتحادیه اروپا 15000 سرباز اوکراینی را آموزش می دهد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد که به عنوان بخشی از “ماموریت کمک اتحادیه اروپا به اوکراین”، بیش از هزار سرباز اوکراینی در حال حاضر خدمات آموزشی خود را در لهستان سپری می کنند.

من باید از لهستان برای تلاش بزرگی که ارتش لهستان و مردم لهستان انجام می دهند تشکر کنم. بدون آنها، بدون حمایت قوی دولت لهستان، توسعه این ماموریت در مدت زمان کوتاه و عملیاتی کردن آن ممکن نخواهد بود.

بورل ادامه داد: «ما کارهای زیادی برای حمایت از اوکراین انجام می دهیم. از نظر ارقامی، می توانم بگویم که حمایت نظامی از ارتش اوکراین بیش از 3.1 میلیارد یورو است که از تسهیلات صلح اروپا (EPF) تامین می شود.

وی در این زمینه افزود: هیئت نظامی اتحادیه اروپا خدمات آموزشی لازم را به ارتش اوکراین ارائه خواهد کرد و نزدیک به 16 میلیون دلار برای تجهیزات آموزشی هزینه کرده است.

جوزپ بورل روز جمعه از مرکز آموزشی اتحادیه اروپا در لهستان بازدید کرد و با اولین گروه از سربازان اوکراینی که در این مرکز آموزش می بینند دیدار و گفتگو کرد.

در اواسط نوامبر، شورای اتحادیه اروپا راه اندازی یک ماموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین و همچنین هزینه های جدید برای تقویت ارتش اوکراین را تصویب کرد. این هیئت نظامی قرار است حداقل 15000 سرباز اوکراینی را آموزش دهد.

MA/5645398/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا