اخبار روز

به دام پخش شده در واتس اپ توجه کنید


به گفته پی ام آپ، یک لینک ساده می تواند به یک کابوس برای کاربران واتس اپ تبدیل شود. لینکی که ما در مورد آن صحبت می کنیم می تواند به کاربران عادی اجازه دهد بدون اطلاع از دنیای هک، گوشی خود یا دیگران را جیلبریک کنند.

WhatsApp یک پیام رسان امن است، اما متأسفانه باگ هایی شناخته شده است که می تواند شما را عصبی کند. یکی از آخرین باگ های واتس اپ کشف شده مربوط به پیوندی است که باعث از کار افتادن واتس اپ می شود. متأسفانه کاربران اندرویدی این بار قربانی این باگ می شوند و با کلیک روی این لینک در iOS مشکلی برای شما ایجاد نمی شود.

این پیوند که ابتدا در توییتر و سپس در وب سایت های بزرگ دنیای فناوری مورد توجه قرار گرفت، بسیار ساده است. با وارد کردن این لینک در واتس اپ می توانید یک حلقه بلاک ایجاد کنید. ظاهرا این مشکل هم کاربران عادی و هم کاربران نسخه تجاری واتس اپ را درگیر کرده است. در آزمایش‌های ما، نسخه 2.23.10.77 واتس‌اپ بیشترین تأثیر را از این باگ داشت، اما در آزمایش واتس‌اپ نسخه 2.23.6.76 بر روی گوشی سامسونگ گلکسی اس 31 با اندروید 12، واتس‌اپ از کار افتاد اما خبری از آنجا نیست. قفل حلقه ای وجود نداشت در آخرین نسخه واتس اپ برای سیستم عامل اندروید در گلکسی A52S با سیستم عامل اندروید 13، هنگام کلیک بر روی این لینک هیچ خرابی وجود نداشت و واتس اپ اعلام کرد که برای باز کردن این نوع پیوندها باید آپدیت را دانلود کنید. این در حالی است که ما آخرین نسخه Whatsapp را از فروشگاه Google Play نصب می کنیم.

چگونه از این خطای WhatsApp جلوگیری کنیم؟

معمولا وقتی روی این لینک کلیک می کنید اتفاق خاصی نباید بیفتد و باید به تنظیمات برنامه واتس اپ بروید. با این حال، یک باگ در واتس اپ باعث شد که برنامه با کلیک روی این لینک ها به طور کامل از کار بیفتد. رفتار این باگ در نسخه های مختلف واتس اپ در گوشی های مختلف تا حدودی متفاوت است و همانطور که اعلام کردیم ممکن است خبری از خرابی اپلیکیشن یا گوشی نباشد.

با این حال، اگر گوشی شما در برابر این باگ آسیب پذیر است، راهی برای حل آن وجود ندارد و به سادگی نباید چت حاوی لینک را دوباره باز کنید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا