اخبار روز سینما

به بهانه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر پرسپولیسی هایی که از دنیای بازیگری بیرون آمدند بازیگران سرخپوش

تیم فوتبال پرسپولیس شب پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه در بیست و دومین دوره لیگ برتر به مقام قهرمانی دست یافت تا برای پانزدهمین بار در لیگ های داخلی ایران به این عنوان دست یابد. در تمام این سال ها بازیکنان این تیم وارد دنیا شدند. از کاپیتان عزیز اصلی گرفته تا علی انصاریان و پژمان جمشیدی که در حال حاضر یکی از محبوب ترین و قابل پرداخت ترین بازیگران سینمای ایران است. این گزارش مروری دارد بر عملکرد وی در عرصه بازیگری.

به گزارش پی ام آپ، به بهانه قهرمانی پرسپولیس در بیست و دومین دوره لیگ برتر به سراغ بازیکنان این تیم رفتیم که به نوعی به سینما و دنیای بازیگری روی آوردند. برخی از فعالیت های او به یکی دو فیلم محدود می شد و برخی دیگر مانند علی انصاریان و پژمان جمشیدی به بازی حرفه ای ادامه می دادند. در این گزارش مروری داریم بر کارنامه سینمایی پرسپولیس که بازیگر شدند. البته علی پروین و حمید استیلی هم می توانستند به این فهرست اضافه شوند، اما از آنجایی که آنها در فیلم «فوتبالیست ها» حضور داشتند و فعالیتشان محدود به این فیلم بود، در این گزارش به تشریح فعالیت های سینمایی آنها نمی پردازیم.

فیلم های اصلی Uzir 8

کارگردان عزیز در کنار ساموئل خاچکیان در پشت صحنه فیلم «خداحافظ تهران».

اوزیر معل اولین دروازه بان پرسپولیس یکی از پیشگامان حضور فوتبالیست ها در عرصه تفسیر است. او بازیگری را از بازی در تیم فوتبال «شاهین» آغاز کرد و در سال 1345 در اولین فیلمش بازی کرد. دروازه بان آن سال ها شاهین در اولین سال ورودش به سینما با معروف ترین کارگردان سینمای ایران همکاری کرد. در دهه 40، یعنی ساموئل خاچکیان، در دو فیلم «خداحافظ تهران» و «بدون عشق». هرگز» و به همراه آنها در فیلم «مامور دوگانه» نقش پرداخت شده را بازی می کند و پس از بازی در این سه فیلم اصلی عزیز، دو سال بازیگری را رها کرد و در سال 47 همزمان با حضور در پرسپولیس به بازیگری بازگشت. کلوپ بین سالهای 47 تا 50 در 5 فیلم دیگر بازی کرد و آخرین اثرش “فاتحین صحرا” در سال 1350 اکران شد. پس از این فیلم‌ها، عزیز از بازیگری کناره‌گیری کرد.

فیلم محراب شاهرخی 1

به بهانه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر پرسپولیسی هایی که از دنیای بازیگری بیرون آمدند بازیگران سرخپوش
محراب شاهرخی یا عمو محراب پرسپولیس در نمایی از فیلم علف های هرز

محراب شاهرخی معروف به مروارید سیاه پرسپولیس در سال های فوتبالش به سینما کشیده شد. او در سال 54 از پرسپولیس جدا شد و در حین بازی در تیم شاهین به دعوت فرزان دلجو و محمد مجاهد در فیلم علف های هرز بازی کرد. این فیلم اولین و البته آخرین تجربه بازیگری عمو محراب است. او در فیلم علف های هرز با فرزان دلجو، آیلین ویگن و جلال پیشواییان همبازی شد. شاهرخی پس از بازی در این فیلم مورد توبیخ سرمربی تیمش قرار گرفت و پس از آن دیگر به دنیای سینما و بازیگری نزدیک نشد.

احمدرضا عابدزاده | 1 فیلم

کاپیتان و دروازه بان محبوب دهه هفتادی سرخ ها در آخرین سال های حضور خود در زمین فوتبال به عنوان بازیکن، به دنیای بازیگری دست زد و ثمره این ماجرا بازی در فیلمی به نام ازدواج بود. در غیاب”. این فیلم به کارگردانی کاظم معصومی وارد مرحله تولید شد اما در اواسط تولید، معصومی با عابدزاده به شدت دچار اختلاف شد. اختلافات آنها به حدی بالا گرفت که معصومی مجبور به کناره گیری از پروژه شد و سید محسن وزیری، تهیه کننده فیلم، سرانجام کار را به پایان رساند. «ازدواج غایب» بدون نام کارگردان در تیتراژ و مطالب تبلیغاتی اکران شد و با وجود حضور احمدرضا عابدزاده در گیشه شکست خورد. بعد از این فیلم عابدزاده برای همیشه بازیگری را کنار گذاشت.

بهروز رهبری بچه ها 1 سریال و 1 سریال خانگی

به بهانه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر پرسپولیسی هایی که از دنیای بازیگری بیرون آمدند بازیگران سرخپوش
بهروز کارگردانی فرد را در سریال «روز رزگاری مارس» در نقش «ادی» و «عیسی خالدار» بر عهده داشت.

بهروز دریش فرد دیگر کاپیتان پرسپولیس است که قدم به عرصه بازیگری گذاشته است. فرد اولین بار بازی در سریال پژمان را تجربه کرد. او در این سریال در نقش یک فوتبالیست به نام «بهروز درشیر فرد» بازی کرد. در اوایل دهه 80 کاپیتان سرخایی پس از بازی در سریال «پژمان» برای حضور در فیلم یا سریال دیگری دعوت نشد تا اینکه در سال 1400 پیمان قاسم خانی سریال «روزی روزگاری مریخ» را در شبکه خانگی مقابل دوربین برد. قاسم خانی که نویسنده سریال پژمان بود رهبر فرد را برای بازی در سریال جدیدش به اینجا دعوت کرد. او در این سریال دو نقش یکی در نقش «عیسی خالدرا» و دیگری در نقش «ادی» بازی کرد. رهبری فرید در ایفای هر دو نقش بسیار موفق بود. سریال های «پژمان» و «روزی روزگاری مریخ» تنها تجربه بازیگری فرد است.

علی انصاریان | 19 فیلم تلویزیونی، 5 سریال، 1 سریال خانگی و 9 فیلم

به بهانه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر پرسپولیسی هایی که از دنیای بازیگری بیرون آمدند بازیگران سرخپوش
«کات آف» با بازی علی انصاریان این روزها در سینماهای هنر و تجربه در حال نمایش است.

دوران بازیگری علی انصاریان را باید به دو دوره تقسیم کرد. دوره اول به سال هایی برمی گردد که او همچنان به عنوان فوتبالیست فعالیت می کرد. در آن سال ها او در چند فیلم کمدی آخر شب از جمله «زیر آسمان شهر» و «نقطه چین» به عنوان مهمان بازی کرد. دومین دوره حضور او در عرصه بازیگری به سال های پس از بازنشستگی برمی گردد. او اولین بار در اواخر دهه 1980 نقش خودش را در فیلم «سکوت» و فیلم تلویزیونی «انتقال» بازی کرد. اما فعالیت اصلی او در بازیگری از اوایل دهه نود شروع شد و به صورت حرفه ای وارد این کار شد. انصاریان در سال 1372 تهیه کنندگی و بازی در فیلم تلویزیونی «کلاف» را بر عهده داشت. او پس از این فیلم در 18 تله فیلم دیگر بازی کرد و تعدادی از آنها را تهیه کرد. انصاریان آرام آرام جای خود را در عرصه بازیگری تثبیت کرد و در سریال های مختلف تلویزیونی و شبکه های خانگی بازی کرد. بازیکن سابق قرمزها در طول دوران حرفه ای خود در چندین فیلم بازی کرده است. از آثار سینمایی او می توان به فیلم هایی چون «بانکداران»، «باشگاه همسر»، «رمانتیسم عماد و طوبی»، «کولبرف»، «دادگاه ناگهانی» و … اشاره کرد.

پژمان جمشیدی 19 فیلم تلویزیونی، 8 سریال، 4 سریال خانگی و 28 فیلم

به بهانه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر پرسپولیسی هایی که از دنیای بازیگری بیرون آمدند بازیگران سرخپوش
پژمان جمشیدی در نمایی از سریال خوب، بد، جلف/رادیواکتیو

مطرح ترین بازیکن پرسپولیس که از دنیای بازیگری بیرون آمده پژمان جمشیدی است. او ده سال است که به صورت حرفه ای بازیگری می کند و در این دهه توانسته به شکلی باورنکردنی پیشرفت کند. او در حال حاضر یکی از قدرتمندترین و در عین حال سودآورترین بازیگران سینمای ایران است. جمشیدی بازیگری را به صورت حرفه ای با بازی در سریال «پژمان» آغاز کرد. پس از آن در 7 سریال تلویزیونی و 5 سریال شبکه خانگی بازی کرد. جمشیدی آرام آرام جایگاه خود را در سینما تثبیت کرد و مورد اعتماد کارگردانان مطرحی چون مانی حقیقی، احمدرضا معتمدی، کمال تبریزی، محمدحسین مهدویان قرار گرفت و در آثار آنها بازی کرد. بازیکن سابق پرسپولیس تاکنون 4 بار برای بازی در فیلم های “ستوفمش”، “سیشلیک”، “الافزار” و “یادگار جنوب” نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده و برای آخرین فیلم موفق به کسب دیپلم افتخار شده است. برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد .

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا