اخبار ورزشی

برگزاری مسابقات هندبال آسیا در اصفهان! / دستگاه های اجرایی استان همکاری لازم را داشته باشند

جواد محمدی امروز سه شنبه دوم خردادماه در دومین جلسه شورای عالی ورزش استان اصفهان گفت: سال گذشته شاهد برگزاری چند رویداد بزرگ ورزشی در استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهم سال گذشته اعزام ورزشکاران به مسابقات کشورهای اسلامی بود. در این کاروان 180 نفر حضور داشتند که 30 نفر از آنها برابر با یک ششم کل ورزشکاران اصفهانی بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: قهرمانی بانوان بعد از 56 سال در مقام اول والیبال نقطه عطفی در تاریخ این رشته ورزشی است و همچنین 22 تیم از اصفهان به مسابقات المپیک اعزام شدند و در هفت رشته ورزشی، استعدادهای برتر برای اصفهان به مقام قهرمانی دست یافتند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی در اصفهان گفت: شمشیربازی، تنیس روی میز، کوهنوردی، صخره نوردی و رشته های انفرادی متعدد از جمله این رویدادها بود. همچنین مسابقات کارکنان دستگاه ها با شرکت 1200 نفر از کارکنان در قالب 200 تیم ورزشی در 12 رشته در سال 1401 برگزار شد که بالاترین سطح عملکرد را در کشور داشت.

به گفته محمدی، مسابقات مینی فوتبال جام پرچم روستاها برگزار شد و در این مسابقات استانی 1.51 تیم حضور داشتند که از این تعداد 335 تیم بانوان بودند.

وی همکاری در برگزاری مسابقات سازمان نظام پرستاری کشور، پیاده روی ایرانیان در عید غدیر خم و همکاری در مسابقات بسیج برادران کشور را از دیگر فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان در سال گذشته برشمرد و افزود: سال آینده شاهد بازی های المپیک و پارالمپیک خواهیم بود و لازم است با برنامه ریزی بهتر در این عرصه حضور موثر و پرقدرت داشته باشیم.

بعد از مدت ها در مسابقات هندبال آسیا در اصفهان حضور پیدا کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تشکیل 14 مجمع انتخاباتی هیئت های ورزشی استان در سال گذشته و شناخت برندگان عفاف و حجاب را از دیگر برنامه های این مجموعه برشمرد و افزود: 250 نیمه پروژه در اصفهان انجام شده است. استان در سال گذشته 10 درصد آن معادل 25 پروژه تکمیل شده است.

به گفته وی، انجام 1.57 طرح ورزشی در شهرستان ها و هیئت های ورزشی مختلف از دیگر فعالیت های سال گذشته بود. همچنین سال گذشته کمک اعتباری به هیئت های ورزشی 28 درصد افزایش یافت.

محمدی گفت: امروز 52 هیئت ورزشی در استان فعال هستند که 45 هیئت بر اساس عملکرد، تعداد قهرمانی و رعایت سایر شاخص ها کمک هزینه دریافت کردند.

وی گفت: پس از 20 سال مسابقات هندبال آسیا امسال در اصفهان برگزار می شود و تیم هندبال سپاهان قهرمان دوره گذشته بود و به همین دلیل با میزبانی موافقت کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: اقداماتی برای برگزاری این رویداد با مشارکت نهادهای مختلف از جمله شهرداری، شرکت برق، استانداری، فرودگاه و سایر مجموعه ها در حال انجام است و تلاش داریم این رویداد را تا حد امکان به صورت آسیایی برگزار کنیم.

ادغام دو باشگاه ورزشی در اصفهان برای توجه به ورزش بانوان

وی به مطالبات ورزش و جوانان در سال جاری اشاره کرد و گفت: باشگاه های سپاهان و ذوب آهن را موظف به اختصاص درصدی از اعتبارات در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای به ورزش بانوان و همچنین ایجاد کمیته برگزاری و بررسی می کنند. تقسیم بندی زمین ورزشی این دو با توجه به شرایط فعلی باشگاه با رویکرد اداره کل ورزش این مطالبات را پیگیری خواهد کرد.

محمدی با اشاره به تشویق و ترغیب همه نهادها و سازمان ها برای ساخت اماکن ویژه ورزش بانوان افزود: همه دستگاه ها موظفند درصدی از اعتبارات خود را به مقوله مهم ورزش اختصاص دهند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا