اخبار روز سینما

بدهی 60 میلیاردی دانشگاه تهران، دسترسی دانشجویان به بنیادهای علمی و بین المللی را قطع می کند

معاونت پژوهشی دانشگاه تهران از بدهی 60 میلیارد دلاری دانشگاه تهران به پایگاه های علمی بین المللی و قطع دسترسی دانشجویان ارشد و دکتری به این سایت ها خبر داد.

مهدی فکور با اشاره به بدهی میلیاردی دانشگاه تهران با سایت ها و بانک های اطلاعاتی و قطع دسترسی محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به برخی پایگاه های علمی دنیا گفت: با توجه به افزایشنرخدر ماه های اخیر، کل بدهی ها دانشگاه تهران از سال 1397 به 60 میلیارد تومان رسیده است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با بیان اینکه برخی از این سایت‌ها به دلیل بدهی به روی محققان بسته است و دسترسی به آن‌ها وجود ندارد، گفت: ما برای آن هزینه کرده ایم.

فکور در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شعار اصلی دانشگاه تهران برای حمایت از پژوهش در علوم انسانی، رفتاری و اجتماعی و همچنین با توجه به سخت‌تر بودن دسترسی به مقالات در این زمینه‌ها، تعداد سایت‌های اینترنتی محدود است. آژانس های اطلاعاتی بین المللی در این زمینه افتتاح شده و ما شروع به پرداخت بدهی های آنها کرده ایم.

این مسئول دانشگاه تهران افزود: اما بدهی‌ها را با پایگاه‌های اطلاعاتی در حوزه‌های دیگر مانند الزیور یکی از بزرگترین ناشرین مطبوعات پزشکی و علمی جهان بوده و همچنین اشپرینگر ناشر کتاب‌های الکترونیکی و مجلات مروری علمی و فنی و پزشکی از عهده دانشگاه ها به صورت مستقل و فردی خارج است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا خوشبختانه وزارت علوم گامی رو به جلو برداشته تا بتواند بدهی ها را پرداخت کند، گفت: امیدواریم در 3 ماهه اول سال 1402 تسویه حساب ها انجام شود و محققین ما بتوانند مجددا به پایگاه داده ها متصل شوند.

پیش از این مدیر کل سابق دفتر پشتیبانی پژوهشی وزارت علوم در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه بدهی دانشگاه ها به مبانی علمی از دولت نهم و با شروع نوسانات ارزی شروع شد و حتی گفت: اکنون این بدهی ها انباشته شده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا