اخبار روز

بیچارگی جدید اپل! / آیا iMessage در iOS 17 تجربه چت را بهبود می‌بخشد یا ضرر کاربران اندروید را افزایش می‌دهد؟

به گزارش پی ام آپ، اپل به تازگی در کنفرانس سالانه طراحان (WWD) 2023 از iOS 17 که جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل این شرکت است رونمایی کرد.از جمله ویژگی های جدید معرفی شده در این آپدیت می توان به تغییرات سرویس محبوب اشاره کرد.کراس پلتفرم پیام رسانی iMessage، اما تغییرات ایجاد شده به نفع کاربران اندرویدی نیست و تجربه چت را برای کاربران آیفون ضعیف خواهد کرد.

به گفته وب سایت XDA-Developers، هدف از تغییرات ایجاد شده در iMessage بهبود تجربه کاربران آیفون در هنگام چت گروهی با سایر کاربران از جمله کاربران دستگاه های اندرویدی بوده است. با آپدیت جدید، کاربران آیفون از این پس می توانند حتی زمانی که کاربران اندروید در یک گروه هستند، پیام ها را ویرایش کرده و تصاویر را با کیفیت کامل ارسال کنند. با این حال، کاربران اندروید نمی توانند از این ویژگی های جدید لذت ببرند.

پیش از این، ویژگی‌های فوق فقط در مکالمات فردی یا گروه‌هایی که منحصراً از کاربران iMessage تشکیل شده بودند در دسترس بودند. متأسفانه، کاربران Android نمی‌توانند پیام‌های ویرایش‌شده را ببینند، و اگر در یک چت گروهی با کاربران iMessage هستید، پاسخ‌ها به رشته‌های پیام به ترتیب درست ظاهر نمی‌شوند. حتی تصاویر و ویدیوهای ارسال شده از طریق چت گروهی کیفیت خود را در دستگاه های اندرویدی از دست می دهند.

مشخص نیست که آیا این تغییرات در نسخه نهایی iOS 17 حفظ خواهد شد یا خیر. این نسخه در ماه سپتامبر به صورت رسمی عرضه خواهد شد. اگر این تغییرات به ثمر بنشیند، خبر خوبی برای کاربران اندروید نیست، زیرا بیش از هر زمان دیگری دلیلی برای حمایت از گوگل در کمپین خود برای تشویق اپل به پشتیبانی از پروتکل پیام رسانی RCS در iMessage دارند.

به گزارش وب سایت Gizchina، در نهایت، تغییراتی که iMessage در iOS 17 پیدا کرده است، ممکن است تجربه را برای کاربران آیفون بهبود بخشد، اما در نهایت به ضرر کاربران اندروید تمام می شود. باید دید که آیا اپل به این مشکل رسیدگی خواهد کرد و در آینده تجربه بهتری را برای کاربران اندرویدی فراهم خواهد کرد یا خیر.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا