اخبار روز سینما

خداحافظی با سوسک‌ها در فصل گرما/ با این روش برای همیشه از شر سوسک خلاص شوید

به گزارش پی ام آپ، بدون ذره‌ای تفکر همه ما اکثرا در بین حشرات، سوسک ها را به عنوان بدترین و چندش‌ترین حشره میشناسیم. این حشره که به عنوان نفرت انگیز ترین حشره در بین انسان ها هستند.
مخصوصا داخل ایران! شاید در برخی از کشورهای آسیای شرقی چنین باشد حشرات آنها طرفداران زیادی دارند و جزء غذا به حساب می آیند، اما در اینجا اکثر مردم پس از دیدن سوسک در خانه یا محل کار خود هیجان زده می شوند و برای خلاص شدن از شر آن زیر نظر می گیرند.
معمولاً با گرم شدن هوا، مردم نگران ورود به این موضوع هستند حشرات به خانه و افزایش آنها افزایش می یابد و از هر راه حلی که فکر می کنند برای جلوگیری از این اتفاق استفاده می کنند.

اما می توان با راهکارهایی ساده از ورود این حشرات منفور به خانه جلوگیری کرد، در این مقاله قصد داریم این راه حل ها را برای شما بازگو کنیم.

خداحافظی با سوسک‌ها در فصل گرما/ با این روش برای همیشه از شر سوسک خلاص شوید

در دسترس نبودن غذا

اولین و مهمترین راه حل این است که غذا در دسترس نباشد. وقتی آرد سوخاری ساعت‌ها یا حتی روزها روی سطوح یا ظروف کثیف نپخته می‌نشیند.

بوی تجزیه آن‌ها، ممکن است متوجه آن نشویم، حشرات از جمله سوسک‌ها را به خود جذب می‌کند. بنابراین اولین و مهمترین راه حل، پاکسازی محیط از ظروف کثیف، بقایای مواد غذایی و … است.

رطوبت خانه را از بین ببرید

سوسک ها به محیط های مرطوب بسیار علاقه دارند و به هر حال به این محیط ها می آیند.

مکان هایی مانند حمام از جمله قسمت هایی از خانه هستند که این حشرات دوست دارند در آن لانه کنند. سعی کنید روزی چند بار با کمک پنکه اتاق را تهویه کنید تا رطوبت حمام های کوچک از بین برود.

سطل زباله ها هر روز خالی

سطل زباله محل تجمع انواع آلودگی هاست. به ویژه با شروع فصل گرما، زباله ها به سرعت بو می دهند و می پوسند، بویی که باعث فساد زباله ها می شود، حشرات را به سمت خود جذب می کند که گویی برای آنها دعوت نامه ای برای حضور در مهمانی فرستاده شده است.

پس سعی کنید هر روز سطل زباله خود را خالی کنید و اجازه ندهید زباله بیش از 24 ساعت در سطل زباله بماند. برای خالی کردن سطل زباله ها از سرویس بهداشتی غافل نشوید زیرا به دلیل وجود رطوبت، مکان مناسبی برای جذب حشرات از جمله سوسک است.

ورودی ها را ببندید

یک راه مطمئن برای جلوگیری از ورود سوسک ها بستن راه های احتمالی ورود این حشرات است. درزهای درب و پنجره های جلویی خود را با آب و هوا ببندید تا این حشرات مخرب راه نداشته باشند.

بستن کف حمام و آشپزخانه از اهمیت بیشتری برخوردار است. سوسک ها علاقه زیادی به خوردن آب دارند، مخصوصاً اگر با حشره کش های مختلف مسموم شده باشند، در هر کجا که باشند در مکان هایی که آب زیاد است یافت می شوند.

بنابراین چاله های فاضلاب محل تجمع آنها است و به راحتی از لوله های فاضلاب بالا می روند. وارد محیط و زندگی ما می شوند، پس با پوشاندن آنها از ورود آنها به خانه خود جلوگیری کنید. علاوه بر آن در توالت های ایرانی درپوش بگذارید تا ورودی سوسک ها بسته شود.

استفاده از حشره کش های مختلف

اگر تمام کارها را انجام داده اید، اما همچنان در محل زندگی خود سوسک می بینید، باید از یکی از انواع حشره کش ها استفاده کنید.

معمولا استفاده از سموم در منزل برای افراد خوشایند است. خانواده نه به خصوص افرادی که فرزندان کمتر یا حیوان خانگی آنها علاقه ای به سمپاشی در خانه ندارند، اما راه حل ممکن این است که حتی قسمت هایی از خانه را که در دسترس نیستند یا با کمک پنبه محیط های غیر قابل دسترس را به حشره کش مخصوص آغشته کنید.

معمولا بوی این سموم باعث جذب حشرات به خصوص سوسک ها می شود و آنها را جذب می کند و باعث از بین رفتن آنها خواهد شد.

گردآوری شده از رسانه فرتاک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا