اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

لمس کردن واقعیت مجازی با این دستکش هیجان انگیز!

یک شرکت هلندی از عرضه نسخه جدیدی از دستکش های خود خبر داد که به کاربران کمک می کند اشیاء واقعیت مجازی را لمس کنند.

به گزارش پی ام آپ، شرکت فناوری هلندی «SenseGlove» از عرضه نسل دوم دستکش بازخورد لمسی نوآورانه خود با نام «Nova 2» خبر داد که ادعا می شود اولین دستکش در نوع خود با بازخورد کف دست است.

دستکش های لمسی به کاربران خود این امکان را می دهند که به طور واقع بینانه با اشیاء در دنیای واقعیت مجازی تعامل داشته باشند و اندازه، سختی و مقاومت آنها را احساس کنند. علاوه بر این، آنها به کاربر خود اجازه می دهند که اشیاء مجازی را مانند اشیاء واقعی نگه داشته، فشار دهد و لمس کند.

نسخه قبلی این دستکش که از سال 2021 عرضه می شود، «Noa» نام دارد و به کاربران اجازه می دهد تا اشکال و بافت ها را در اپلیکیشن های واقعیت مجازی حس کنند. Noa به دلیل پاسخ لرزشی، عملکرد و طراحی فشرده بی سیم، در بین بسیاری از کاربران VR محبوب شده است. Senseglove با انتشار Noa 2 نحوه تعامل کاربران با دنیای دیجیتال را بهبود بخشیده است.

با این دستکش می توانید واقعیت مجازی را لمس کنید

ادعا می شود که NOA 2 واقع گرایی آموزش، تحقیق و تعامل اجتماعی بسیاری از افراد را در فضای VR افزایش می دهد. تصور کنید با یک شریک تجاری در آن سوی دنیا دست می دهید و احساس می کنید که آنها با شما دست می دهند.

این همه به لطف بازخورد تماس فعال Noa 2 انجام می شود که برای شبیه سازی احساس در دست کاربر طراحی شده است. ادعا می شود که هر جسمی که با کف دست کاربر تماس پیدا کند واقعی تر به نظر می رسد. چه یک میوه باشد، چه یک قطعه تجهیزات آزمایشگاهی یا چرخ ماشین. Noa 2 اولین و تنها دستکش فشرده بی سیم در بازار با عملکرد بازخورد تماس فعال خواهد بود.

Frank Goovaerts، مدیر عامل Senseglove، گفت: “از زمان راه اندازی این شرکت، ما در حال جمع آوری بازخورد در مورد ویژگی های مورد نظر بوده ایم. یکی از ویژگی های درخواستی، توانایی احساس بازخورد در کف دست شما بود، درست مانند آنچه در زندگی واقعی انجام می دهید. در Noa 2، ما توانسته‌ایم این ویژگی را در عین حفظ طراحی بی‌سیم و جمع‌وجور دستکش‌ها به کار ببریم.

از زمانی که Senseglove در سال 2018 راه اندازی شد، دستکش های لمسی VR آن در صنایع مختلفی از جمله تولید، خودروسازی، هوافضا، ساخت و ساز، انرژی و دفاع مورد استفاده قرار گرفته است.

Nova 2 در اواخر سال 2023 با قیمت 5999 دلار در دسترس خواهد بود.

منبع: ایسنا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا