اخبار روز سینما

بازیگران فیلم برادران لیلا [بیوگرافی + عکس]

ما سعی کردیم در مقاله بازیگران فیلم برادران لیلا [بیوگرافی + عکس] نیاز شما را برآورده کنیم چون نیاز است تا از اخبار روز با خبر باشید و همچنین خوشحال خواهیم شد که نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

برادران لیلا جدیدترین فیلم سعید روستایی است که در سال 1401 در جشنواره کن به نمایش درآمد. در این مطلب قصد داریم به داستان و زندگینامه بازیگران فیلم برادران لیلا بپردازیم.

در فیلم برادران لیلا که به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی و سعید روستایی ساخته شده است، بازیگرانی مطرح و پرطرفدار از جمله ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، پیمان معادی و فرهاد اصلانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

برادران لیلا در جشنواره فیلم کن سال 2022 به نمایش درآمد و جایزه‌ی فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (بخش غیراصلی) را برای سعید روستایی به ارمغان آورد. در ادامه علت توقیف فیلم برادران لیلا ، خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران برادران لیلا را به شما ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نازنین بیاتی ؛ از دربند تا دینامیت

بهترین فیلم های سارا بهرامی [10 فیلم برتر]

بازیگران فیلم برادران لیلا

روستایی در فیلم درام برادران لیلا به نقد آسیب‌های اقتصادی ناشی از التهابات بازار طلا در چندین سال اخیر پرداخته است.

علاوه بر بازیگرانی که ابتدای مطلب نام بردیم، محمد علی‌محمدی، مهدی حسینی‌نیا، اسماعیل پوررضا، مازیار سیدی، نیره فراهانی، محمد علی محمدی، مهدی رکنی و مهسا باوفا نیز در فیلم برادران لیلا نقش‌آفرینی کرده‌اند.

بازیگران فیلم برادران لیلا

فیلم برادران لیلا از اکران خارج از کشور، 758423 دلار درآمدزایی کرد. اما این فیلم به علت ماهیت انتقادی از وضعیت موجود و نیز به دلیل عدم تبعیت از دستور سازمان سینمایی برای سانسور فیلم، مجوز پروانه نمایش در داخل ایران را نگرفت.

فیلم برادران لیلا در 26 اسفند ماه سال 1401 بدون سانسور در فضای مجازی منتشر شد و با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. داستان فیلم برادران لیلا درباره‌ی پدری است که مقداری سکه را برای روز مبادا در جایی پنهان کرده و تنها لیلا دخترش از این کار پدرش و مخفیگاه سکه‌ها خبر دارد.

سعید پورصمیمی

بازیگران فیلم برادران لیلا

زندگینامه بازیگران فیلم برادران لیلا را با سعید پورصمیمی آغاز می‌کنیم. وی در نهم اسفند ماه سال 1322 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران است.

وی که ابتدا کارمند اداره تئاتر رشت بوده، با کارگردانی نمایش‌های صحنه‌ای و تلویزیونی و نوشتن نمایشنامه به فعالیت خود در عرصه بازیگری ادامه داد. «آندورا»، «پژوهشی ژرف و سترگ»، «استثناء و قاعده»، «ریچارد سوم، «بازرسی»، «خسیس» و «هنر» برخی از تئاترهای کارنامه هنری او هستند.

سعید پورصمیمی در سال 1354 برای نقش‌آفرینی در سریال «سلطان صاحبقران» جلوی دوربین رفت. او با بازی در فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» درخشید و توانست در پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود.

سعید پورصمیمی علاقه‌ای به مصاحبه ندارد و تا کنون ازدواج نکرده است.

نوید محمدزاده

بازیگران فیلم برادران لیلا
عکس بازیگران فیلم برادران لیلا

نوید محمدزاده متولد هفدهم فروردین ماه سال 1365 در تهران است. او اصالتا کرد و اهل شهرستان مهران استان ایلام است. وی که دیپلم عمران دارد، بازیگری را از سال 82 با حضور در مؤسسه هفت هنر کرج آغاز کرد و زیر نظر هنرمندانی همچون محمد یعقوبی، مهتاب نصیرپور، علی سلیمانی و امیر قنبری بازیگری را آموخت.

محمدزاده علاوه بر بازیگری در سال‌های 91 و 92 قسمت‌هایی از برنامه دوستان را در شبکه جام جم اجرا کرد.

در میان ابرها، داستان ما، قصه تو، لرزاننده چربی، عصبانی نیستم!، خشم و هیاهو، ابد و یک روز، بدون تاریخ بدون امضاء، خفه‌گی، مغزهای کوچک زنگ‌زده، سرخ‌پوست، متری شیش و نیم و برادران لیلا، از بهترین فیلم نوید محمدزاده هستند.

از جوایز و افتخارات او در دنیای بازیگری می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم ابد و یک روز و کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای بدون تاریخ، بدون امضا و دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در نوزدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم براتیسلاوا (بخش مسابقه بین‌المللی) برای فیلم بدون تاریخ، بدون امضا اشاره کرد.

نوید محمدزاده در سال 1400 با فرشته حسینی که او هم بازیگر است، ازدواج کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سرگیجه [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال آکتور [بیوگرافی + عکس]

ترانه علیدوستی

بازیگران فیلم برادران لیلا

ترانه علیدوستی در بیست‌و‌دوم دی ماه سال 1362 در تهران به دنیا آمد. وی در دوره‌ی راهنمایی، دو سال در هنرستان موسیقی تحصیل کرد و نواختن کلارینت و پیانو را آموخت.

او در دبیرستان وارد رشته‌ی علوم تجربی شد، اما با ورودش به دنیای بازیگری وقفه‌ای در ادامه تحصیلش به وجود آمد و پس از چند سال در رشته کامپیوتر دیپلم گرفت.

ترانه علیدوستی بازیگری را با حضور در کلاس‌های امین تارخ آموخت. او در همان زمان که هنرجوی دوره‌ی بازیگری بود، برای بازی در فیلم من ترانه 15 سال دارم انتخاب شد و با نقش‌آفرینی درخشان خود توانست جوایز بین‌المللی و داخلی بسیاری را به دست آورد.

ترانه علیدوستی فرزند حمید علیدوستی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان فوتبال است. مادر او، نادره حکیم‌الهی نقاش و مجسمه ساز است. ترانه یک برادر به نام پویان داشت که در چهارشنبه‌سوری سال 1383 درگذشت.

این بازیگر موفق و پرطرفدار با کارگردان صاحب نام و بازیگران محبوبی همکاری کرده است. آثاری که علیدوستی با حسینی همبازی بوده طرفداران خاص خود را دارد. فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی از فیلمهای ترانه علیدوستی و شهاب حسینی است که در سطح بین‌المللی هم جوایز بسیاری دریافت کرد.

علیدوستی علاوه بر بازیگری در دوره فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری نیز شرکت کرده است. او در حال حاضر یکی از نویسندگان و مترجمان توانمند است که داستان‌های کوتاه و نقدهای گوناگونی در مجلات، روزنامه ها و وبگاه شخصی‌اش منتشر می‌کند. ترانه علیدوستی در 26 سالگی با علی منصور ازدواج کرد و یک دختر به نام حنا دارد.

ترانه علیدوستی کتاب رویای مادرم اثر آلیس مونرو و تاریخ عشق اثر نیکول کراوس را به فارسی برگردانده است. همچنین ایشان در انیمیشن جمشید و خورشید به عنوان صداپیشه حضور داشت.

این بازیگر محبوب سینما، تاکنون در هیچ مجموعه تلویزیونی ایفای نقش نکرده است. علیدوستی از بازیگران فیلم برادران لیلا ، درباره‌ی حضور نیافتن در سریال‌های صداوسیما گفته است: «من در تلویزیون بازی نمی‌کنم. 12 سال هم هست که بازی نمی‌کنم. چون معتقدم یک خیانت فرهنگی است. قبلاً هم گفته‌ام، انتخاب کرده‌ام. حتی سریال‌های سطح بالاتر ما نهایتاً دستخوش یک جهت‌گیری بی‌موردی در پخش می‌شوند. من کسانی را که در تلویزیون کار می‌کنند قضاوت نمی‌کنم ولی مردم حق دارند قضاوت کنند. ما در این جایگاه قرار داریم که قضاوت شویم.»

نیره فراهانی

بازیگران فیلم برادران لیلا
بیوگرافی بازیگران فیلم برادران لیلا

نیره فراهانی در سال 1331 در تهران به دنیا آمد. وی در پایان دوره دبیرستان، موفق شد در یک تئاتر به کارگردانی دکتر محمد کوثر که از اساتید دانشکده هنرهای زیبا بود، بازی کند.

فراهانی که از بازیگران برادران لیلا است، بعد از ورود به عرصه تئاتر، وارد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران شد و در رشته بازیگری به تحصیل پرداخت. وی از بازیگران سه عرصه‌ی تئاتر، سینما و تلویزیون است. او علاوه بر بازیگری در کارهای عروسکی نیز به عنوان عروسک گردان فعالیت کرده است.

نیره فراهانی در سریال‌های گل پامچال (محمدعلی طالبی)، پزشکان (مسعود کرامتی)، توپ گرد (بهروز بقایی) ،یک مشت پر عقاب (اصغر هاشمی)، دلنوازان (حسین سهیلی زاده) و آشپزباشی (محمدرضا هنرمند) نقش آفرینی داشته است.

او در سال 1384 نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن برای بازی در فیلم تقاطع شد.

بیشتر بخوانید:

سریال های شبکه نمایش خانگی 1401

بازیگران سریال سقوط [بیوگرافی + عکس]

پیمان معادی

بازیگران فیلم برادران لیلا

پیمان معادی در نهم تیرماه سال 1349 در نیویورک به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته مهندسی متالوژی از دانشگاه آزاد کرج است. معادی فعالیت هنری را از سال 19 سالگی آغاز کرد و با نگارش فیلمنامه آواز قو وارد سینما شد.

وی در سال 2007 اولین فیلم کوتاه خود را با نام ماتیک ساخت. سپس بازیگری را با فیلم سینمایی درباره الی تجربه کرد. برف روی کاج‌ها نام نخستین فیلم بلند معادی است.

پیمان معادی علاوه بر بازیگری داخلی، در چند فیلم خارجی هم نقش‌آفرینی کرده است. او سال 2014 در فیلم اردوگاه اشعه ایکس به عنوان نقش اول مقابل کریستن استوارت بازی کرد. سپس در سریال آن شب محصول اچ‌بی‌او حضور یافت. او در سال 2015 در فیلم آخرین شوالیه‌ها با مورگان فریمن و کلایو اوون همبازی شد.

سال 2019 در فیلم سینمایی شش زیرزمینی ساخته مایکل بی، نقش آفرینی کرد. دومین فیلم بلند او بمب؛ یک عاشقانه بود که آهنگسازی آن را النی کاریندرو انجام داد. پیمان معادی با فرانک قوانلو ازدواج کرده است. آنها دو فرزند به نام‌های باران و رایان دارند.

جدایی نادر از سیمین، کمپ ایکس ری، ملبورن،  قصه‌ها، 13 ساعت: سربازان مخفی بنغازی، ابد و یک روز، بمب؛ یک عاشقانه، ناگهان درخت، متری شیش و نیم، شش زیرزمینی و درخت گردو آثاری هستند که پیمان معادی در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

از جوایز و افتخارات کارنامه هنری پیمان معادی می‌توان به خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برای فیلم جدایی نادر از سیمین، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از سی‌امین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر برای فیلم برف روی کاج‌ها، بهترین بازیگر نقش اول مرد از دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم ابد و یک روز، برنده جایزه ویژه هیئت داوران از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم بمب؛ یک عاشقانه و دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم درخت گردو اشاره کرد.

فرهاد اصلانی

بازیگران فیلم برادران لیلا
زندگینامه بازیگران فیلم برادران لیلا

زندگینامه بازیگران فیلم برادران لیلا را با فرهاد اصلانی به پایان می‌رسانیم. اصلانی متولد هجدهم خرداد ماه سال 1345 در بیجار کردستان است. وی پس از اخذ دیپلم یک دوره دوساله بازیگری را در فرهنگسرای نیاوران گذراند. سپس برای اولین بار با نمایش «هملت» به روی صحنه رفت. وی در سال 1371 برای نقش‌آفرینی در سریال امام علی جلوی دوربین رفت و پس از آن با بازی در سریال وفا به شهرت رسید.

از افتخارات کارنامه هنری فرهاد اصلانی می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم‌‌های «خرس» و «زندگی خصوصی» در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر و کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «دختر» در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم مسکو اشاره کرد.

فرهاد اصلانی سال ها پیش با مژده دانش پژوه (طراح و عروسک ساز) ازدواج کرد و یک فرزند دختر به نام هانا دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال پوست شیر ؛ بیوگرافی و عکس

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

کارگردان فیلم برادران لیلا

سعید روستایی در 23 مرداد ماه سال 1368 در تهران به دنیا آمد. او در 15 سالگی وارد هنرستان سیما شد. روستایی از همان دوران نوجوانی به سینمایی علاقه داشت که قصه گو و پر از جزئیات باشد و زندگی در آن جریان داشته باشد.

بازیگران فیلم برادران لیلا

سعید روستایی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس خوش آتیه‌ای است که کارش را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد. شنبه نام اولین ساخته‌ی او بود. به گفته خودش، وقتی شنبه تحسین شد و در جشنواره فیلم کوتاه، تندیس بهترین فیلمنامه را گرفت، او را برای ادامه مسیرش مصمم و آماده کرد.

روستایی چهار سال بعد نخستین فیلم بلندش (ابد و یک روز) را ساخت که مورد توجه بسیاری از منتقدین، مردم و رسانه‌ها قرار گرفت.

سعید روستایی دانش‌آموخته‌ی کارشناسی رشته‌ی سینما از دانشگاه سوره است. او با 9 سیمرغ در یک سال که یک رکورد محسوب می‌شود، نگاه اهالی سینما را به خود جلب کرد.

متری شیش و نیم ( 1397)، سد معبر (1396)، ابد و یک روز (1394)، فیلم کوتاه خیابان خیلی خلوت (1393) و فیلم کوتاه مراسم و فیلم کوتاه شنبه (1390) از آثار کارنامه هنری سعید روستایی هستند.

خلاصه داستان فیلم برادران لیلا

پس از زندگینامه بازیگران فیلم برادران لیلا می‌رسیم به داستان آن که درباره‌ی زنی چهل ساله و مجرد به نام لیلا است که در خانواده‌ای درگیر با بحران اقتصادی زندگی می‌کند. او در دفتر اداری یک مرکز خرید مشغول به کار است و تنها درآمد ثابت خانواده را دارد.

اما پدر و چهار برادرش به حرف‌های او گوش نمی‌دهند. اسماعیل پدر خانواده، پیرمردی تریاکی است که به تازگی نشانه‌های آلزایمر در او دیده می‌شود. علیرضا یکی از برادرهای لیلا، کارگری است که با تعطیلی کارخانه بیکار شده‌ است.

بازیگران فیلم برادران لیلا
علت توقیف فیلم برادران لیلا

پرویز در مرکز خریدی که لیلا در آن کار می کند، به عنوان خدمه‌ای که عوارض توالت را دریافت می‌کند مشغول است. در این بین، پنجمین فرزند پرویز که همیشه به دنبال فرزند پسر بوده‌، به تازگی متولد شده است.

فرهاد هم شغل ثابتی ندارد و گاهی در اسنپ کار می‌کند و مدام در حال بدنسازی است. منوچهر هم آدم حقه‌بازی است که برادرانش را تشویق به نوعی کلاهبرداری می‌کند تا پول پیش‌خرید ماشین‌ها را بالا بکشند.

پدر خانواده چندین سکه طلا پس‌انداز کرده است و لیلا پیشنهاد می‌دهد با پول سکه‌ها، واحدی تجاری در پاساژ را بخرند تا بوتیک راه بیندازند. اما در این میان، بزرگ فامیل فوت می‌کند. اسماعیل که همیشه دنبال این مقام بوده، باید بنا به رسم خانوادگی، سکه‌هایش را به عنوان کادو عروسی تقدیم عروس و داماد کند.

عوامل فیلم برادران لیلا

  • کارگردان: سعید روستایی
  • تهیه‌کنندگان: سعید روستایی و جواد نوروزبیگی
  • نویسنده: سعید روستایی
  • موسیقی: رامین کوشا
  • فیلمبردار: هومن بهمنش
  • طراح گریم: ایمان امیدواری
  • عکاس: امیر حسین شجاعی
  • طراح صحنه: محسن نصرالهی
  • تدوین ‌گر: بهرام دهقانی
  • سرمایه گذار: امید اخباراتی
  • توزیع‌ کننده: وایلد بانچ
  • صدابردار: رشید دانش مند، ایرج شهزادی
  • صداگذار: امیرحسین قاسمی
  • طراح صحنه: محسن نصراللهی
  • طراحی لباس: غزاله معتمد
  • دستیار اول کارگردان: علی مردانه
  • مدیر تولید: مهدی بدرلو
  • ناظر فیلمنامه: ندا قائدی

سواات متداول

کدام بازیگران فیلم برادران لیلا نقش آفرینی می‌کنند؟

سعید پورصمیمی، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، پیمان معادی، فرهاد اصلانی، محمد علی‌محمدی، مهدی حسینی‌نیا، اسماعیل پوررضا، مازیار سیدی، نیره فراهانی، محمد علی محمدی، مهدی رکنی و مهسا باوفا در فیلم برادران لیلا نقش‌آفرینی کرده‌اند.

علت توقیف فیلم برادران لیلا چیست؟

فیلم برادران لیلا به خاطر ماهیت انتقادی از وضعیت موجود و نیز به دلیل عدم تبعیت از دستور سازمان سینمایی برای سانسور فیلم، مجوز پروانه نمایش در داخل ایران را نگرفت و توقیف شد. با این حال این فیلم سعید روستایی از اکران خارج از کشور 758423 دلار درآمدزایی کرد و سرانجام در بیست‌وششم اسفند ماه سال 1401 بدون سانسور در فضای مجازی منتشر شد و مورد توجه قرار بسیاری از بینندگان قرار گرفت.

مطالب بیشتر در پی ام آپلود:

نظر شما در خصوص بازیگران فیلم برادران لیلا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با پی ام آپلود در میان بگذارید.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا