اخبار روز

شرایط بازپرداخت وام 100 میلیونی تهرانی ها!

به گفته پی ام آپ، روح الله اکبری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت وام کمک محل اقامت شما نیاز به اطلاع رسانی دارید بانک مرکزی وی گفت: خیر نیازی به اخطار جدید نیست و این وام از سال قبل به مستاجرین پرداخت شده است.

دستیار سادات فیرزانی وزیر حمل و نقل و توسعه شهری وی همچنین اخیرا درباره وام کمک سپرده مسکن مستاجران گفت: به بانک مرکزی پیشنهاد داده ایم با استفاده از ابزار مالی موازی با وام سپرده مسکن به مستاجران کمک کند.

وی ادامه داد: امیدواریم به زودی این پیشنهاد مورد قبول واقع شود شورا پول و اعتبار در صورت تایید بر این اساس به مستاجرینی که در سال گذشته تسهیلات دریافت کرده اند کمک می شود.

علی فرنام پژوهشگر مسکن و شهرسازی اواخر فروردین ماه امسال با بیان اینکه بازار اجاره مسکن یکی از مهم ترین بخش هایی است که رها شده است، به خبرنگار تسنیم گفت: کمترین حمایت از مستاجران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این گروه نیازمند حمایت و مجموعه اقداماتی است، افزود: یکی از راهکارها، وام و سپرده مسکن است که البته این راهکار محدود به یک واحد مسکونی است و نه بیشتر.

وی با تصریح بر اینکه «تمدید وام مسکن و پرداخت ودیعه در سال 1402 و با بیان اینکه مبلغ وام 100 میلیون تومانی (برای تهران) با شرایط سال جاری همخوانی چندانی ندارد، افزود: این اقدام آبی است. در آتش و تورم سال اخیر در صنعت مسکن مستاجر پوشش خواهم داد. در سال های اخیر بین 200 تا 300 هزار مستاجر از این وام استفاده کرده اند و دست کم نقل مکان نکرده اند.

وی با اشاره به برنامه بازپرداخت وام 70 و 40 میلیون تومانی در کلان شهرها و سایر شهرها، تاکید کرد: مستاجری که مدت اجاره وی به پایان رسیده است می تواند با استفاده از وام و سپرده یک سال دیگر در واحد مسکونی استیجاری زندگی کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا