اخبار روز

بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند حقوق دقیق خود در سال 1402 را اینجا مشاهده کنند


به گفته پی ام آپ، جدول افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1402 منتشر شد میزان دقیق افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را در ادامه خبر اندیشه مساهر بخوانید. بازنشستگان بیمه حتمی که بیش از 30 سال از عمر ارزشمند خود را صرف خدمت کردند جامعه اکنون انتظار حمایت بیشتر از سوی مسئولان را دارند و این افزایش حقوق بازنشستگان مشروط 1402 را کافی نمی دانند. امیدواریم دوباره مسئولین افزایش پیدا کنند حقوق بازنشسته امنیت اجتماعی درآمد تا بخشی از زحمات این قشر بازنشسته جبران شود.

حقوق بازنشستگان و کارمندان مشمول صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر اعتبارات مربوط به دستگاه های اجرایی 20 درصد افزایش می یابد.

سقف و کف حقوق بازنشستگان اعلام شد. حقوق بازنشستگان یک موضوع بسیار مهم در یک جامعه است. متاسفانه حقوق بازنشستگان نسبتا است تورم مطابقت ندارد

بر این اساس حقوق بازنشستگان حداقل دستمزد 27 درصد افزایش می یابد. ضمناً از اول سال 1402 سایر سطوح حقوق روزانه (21%) نسبت به آخرین حقوق در سال 1401 به اضافه 83596 (هشتاد و سه هزار و پانصد و نود و شش ریال) اضافه می شود.

به استناد مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هر ساله به تصویب هیات وزیران می رسد به نحوی که حداقل درآمد مستمری بگیران کمتر از حداقل حقوق مصوب همان سال نباشد.

هیات وزیران پیشنهاد شورای عالی تامین اجتماعی و وزارت کار را به طور استثنایی در دستور کار امروز خود قرار داد و آن را پذیرفت.

سخنگوی دولت صبح امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ماه از موافقت هیات وزیران با پیشنهاد تامین اجتماعی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان مصوب شورای عالی کار به دستمزد کارگران خبر داد.

بر این اساس حقوق بازنشستگان حداقل دستمزد 27 درصد افزایش می یابد. ضمناً از اول سال 1402 سایر سطوح حقوق روزانه (21%) نسبت به آخرین حقوق در سال 1401 به اضافه 83596 (هشتاد و سه هزار و پانصد و نود و شش ریال) اضافه می شود.

تعداد مستمری بگیران و کمک هزینه ها. محل اقامت تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران 21 درصد افزایش یافته است. کمک هزینه عائله مندی 125 درصد افزایش یافته و از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان رسیده است. کمک هزینه فرزندان تحت تکفل بازنشستگان و مستمری بگیران نیز 300 درصد و به ازای هر فرزند از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان افزایش یافته است.

با اجرا و پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان از اردیبهشت ماه ماه، مابه التفاوت افزایش حقوق اردیبهشت ماه ماه به بازنشستگان و مستمری بگیران همزمان با حقوق اردیبهشت ماه ماه پرداخت می شود.

سازمان تامین اجتماعی بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران و در اجرای ماده (96) و ماده (111) قانون تامین اجتماعی، مستمری و مزایای تکمیلی کلیه مستمری بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مستمری کامل را افزایش می‌دهد. از بازماندگان بر این اساس میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و کل مستمری بقاء که تا پایان سال 1401 برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و مشمولان ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنها به تناسب سنوات پرداختی تعیین می شود، تعیین شد. حق بیمه بیست و هفت درصد (27%) است) مستمری شما در پایان مارس 1401 افزایش می یابد.

ضمناً برای سایر مقاطع بالاتر از حداقل مستمری، افزایش در سال 1402 معادل بیست و یک درصد (21%) مستمری شما در پایان اسفند ماه 1301 به اضافه مبلغ ثابت دو میلیون و 507 هزار و 880 ریال خواهد بود.

با توجه به توصیه ریاست محترم جمهوری مبنی بر کمک به حمایت از بازنشستگان، امسال مزایای وثیقه مستمری بگیران افزایش چشمگیری داشته و مبلغ کمک هزینه مستمری بگیران و یارانه مستمری بازنشستگان ۲۱ درصد افزایش مسکن برای بازنشستگان و مستمری بگیران داشته است. . کمک هزینه عائله مندی 125 درصد افزایش یافته و از 407 هزار تومان به 917 هزار تومان رسیده است. کمک هزینه فرزندان تحت تکفل بازنشستگان و مستمری بگیران نیز 300 درصد و به ازای هر فرزند از 105 هزار تومان به 422 هزار تومان افزایش یافته است.

مبلغ مربوط به مانده تناسب برای بازنشستگان مشمول این افزایش از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می شود. بروزرسانی ضوابط جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده قوانین جدید از سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس esta.tamin.ir در اختیار بازنشستگان عزیز و بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز قرار خواهد گرفت. طبق روال معمول از 20 تا پایان ماه از اردیبهشت ماه ماه حقوق دریافت می کنند افزایش حقوق دریافت می کنند.

ردیف حقوق ماهانه سال 1400 (بر اساس ریال) حقوق ماهانه سال 1401 (بر اساس ریال) میزان افزایش

۱ ۳۵، ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۵۵، ۸ ۰ ۰ ۰ ۰

پاسخ

۳۴ ۰، ۰ ۰ ۰، ۰ ۰ ۵۵، ۸ ۰ ۰ ۰ ۳۹، ۵٪

۴۴۳، ۰ ۰ ۰، ۰ ۰ ۵۵، ۸ ۰ ۰ ۰ ۲۹، ۸٪

پاسخ

۶۵،

۷۵،

۸ ۶ ۰, ۰ ۰ ۰, ۰ ۰ ۷ ۲, ۵ ۰ ۰ ۰ ۰ ۲ ۰, ۸%

پاسخ

۱ ۰ ۷ ۰, ۰ ۰ ۰, ۰ ۰ ۸ ۳, ۵ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۹, ۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

پاسخ

پاسخ

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

۱ ۵۹۵، ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۱ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۶.۸%

%

۱۷۱۱۰، مختلف

%

۱ ۹ ۱ ۴ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۵ ۴

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیات وزیران، مقرر شد حداقل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از حداقل حقوق کارگران در همان سال کمتر نباشد، بر این اساس و بر اساس مصوبات. شورای عالی کار در اسفند 1400 حداقل دستمزد و حقوق تعداد کارگران سال 1401 5 میلیون و 580 هزار تومان بوده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا