اخبار روز

بازنشستگان تامین اجتماعی ردیف 1 تا 19 می توانند افزایش حقوق خود را در این جدول مشاهده کنند


به گفته پی ام آپ، نرخ افزایش حقوق بازنشسته امنیت اجتماعی برای سال 1402 جدا از ردیف 1 تا 19 اعلام شد.

در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان در زبان رایج می توان گفت که مبلغی است که ماهانه، مستمر و تا پایان عمر به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی پرداخت می شود. قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس مصوبات جدید مستمری بگیران کشوری و تامین اجتماعی اعطا می شود. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته منتظر اجرای مصوبه قانونی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند، حقوق بازنشستگان در سال 1401 مانند پاداش است. بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است. 1401 حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی کمتر از حقوق بازنشستگان کشوری است.

حقوق بازنشستگان چالشی برای همه است دولت بوده است میزان حقوق مستمری بگیران همواره باعث نارضایتی گروه زیادی از بازنشستگان می شود زیرا معتقدند میزان حقوق بسیار کم است. تعیین میزان حقوق بازنشستگان در پایان هر سال با تنش همراه است. به گفته کارشناسان با فرمول جدید حقوق بازنشستگان افزایش می یابد.

جزئیات جدید حقوق بازنشستگان را بخوانید، بر این اساس حقوق بازنشستگان، لشکری ​​و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی بیست درصد (20%) افزایش می یابد. آخرین حقوق مصوبه 1401. حداقل حقوق مستمری بگیران، مستمری بگیران و مشترکین صندوق های بازنشستگی مذکور در سال 1402 معادل (1/2) حداقل حقوق سال 1401 موضوع بند (2) بند (الف) تبصره (2) می باشد. 12) قانون بودجه سال 1401 با افزایش جزء (2) قانون اصلاح قانون. بودجه سال 1401 و ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​خواهد بود.

مبنای پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران ادامه داد: جایزه مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق و بر اساس مصوبه. هيئت مدیره محترم، صندوق با سود سرمایه گذاری صندوق تامین می شود.

شریعتی گفت: کلیه مستمری بگیرانی که تاریخ اجرای احکام بازنشستگی آنها تا تاریخ 13/06/1301 مبلغ 7 میلیون ریال بوده و مستمری بگیرانی که پس از تاریخ مذکور مشمول تعهدات مختلف صندوق شده اند 50 درصد مبلغ تعیین شده را دارند. پرداخت شده است، لازم به ذکر است کلیه افرادی که تا پایان سال 1401 واجد شرایط بهره مندی از تعهدات بلندمدت صندوق هستند یا خواهند بود از مبلغ عیدی بهره مند می شوند.

جدول افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1402

ردیف حقوق ماهانه سال 1400 (بر اساس ریال) حقوق ماهانه سال 1401 (بر اساس ریال) میزان افزایش

۱۳،

پاسخ

۳۴ ۰، ۰ ۰ ۰، ۰ ۰ ۵۵، ۸ ۰ ۰ ۰ ۳۹، ۵٪

۴۴۳، ۰ ۰ ۰، ۰ ۰ ۵۵، ۸ ۰ ۰ ۰ ۲۹، ۸٪

پاسخ

۶۵،

۷۵،

پاسخ

۱ ۰ ۷ ۰, ۰ ۰ ۰, ۰ ۰ ۸ ۳, ۵ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۹, ۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

۱۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.

پاسخ

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

%

%

پاسخ

۱ ۸ ۱ ۲ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۳ ۲

۱ ۹ ۱ ۴ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱ ۵ ۴

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیات وزیران، مقرر شد حداقل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از حداقل حقوق کارگران در همان سال کمتر نباشد، بر این اساس و بر اساس مصوبات. شورای عالی کار در اسفند 1400 حداقل دستمزد و حقوق تعداد کارگران سال 1401 5 میلیون و 580 هزار تومان بوده است.

بر اساس این مصوبه مقرر شد حداقل دستمزد سال 1401 مستمری بگیران تامین اجتماعی و کل مستمری بیکاران و بازماندگان از حداقل دستمزد کارگران در همان سال کمتر نباشد. بر اساس قوانین 96 و 111 تامین اجتماعی و بر اساس مصوبات شورای عالی کار، مبلغ دریافتی برای این بند نباید کمتر از 5 میلیون و 580 هزار تومان باشد و حداقل 57 و 4 درصد افزایش یافته است. به مفاد قانون بودجه در خصوص صندوق های بازنشستگی بر اساس رشد 10 درصد حقوق این رده و به منظور هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای دریافت کنندگان بیش از حداقل حداقل 10 درصد افزایش اعمال شده و ماهانه 650 هزار تومان برای حقوق بگیران مصوب شده است. پشتیبانی در این دسته این مبلغ برای همه افراد تا سقف 10 میلیون تومان اعمال می شود. جدول مزایای بازنشستگان به شرح زیر است:

ردیف مبلغ ریالی

حق حمایت از 2,000,000

حقوق خانواده 3700000

حق فرزندان 970000

حق محل اقامت ۱، ۵۰ ۰، ۰ ۰

بر این اساس به نظر می رسد مزایای قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری مرسوم و در راستای قانون باشد. سازمان تامین اجتماعی به وقوع پیوستن


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا