اخبار روز سینما

به گفته علی دارابی بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی رایگان شد!

علی دارابی در جلسه شورای هماهنگی موزه ها که در مجموعه تاریخی نیاوران برگزار شد، گفت: همزمان با روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه ها، پایگاه ها و بناهای تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، بازدید از موزه ها، پایگاه ها و بناهای تاریخی و همچنین بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی و فرهنگی و هنری و همچنین بازدید از موزه ها، بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی و فرهنگی، انجام می شود. گردشگری و صنایع دستی رایگان است.

به گفته وی، در حال حاضر حدود 800 موزه در کشور وجود دارد که از این تعداد 268 موزه متعلق به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

دارابی همچنین بر انتخاب شعار و تهیه سند چشم انداز برای هر موزه تاکید کرد و گفت: این سند برای تصویب نهایی می شود.

همچنین با حضور معاونت میراث فرهنگی، پیشنهاداتی برای ساعت کار موزه ها در نوروز 1403 و همزمانی با ماه مبارک رمضان مطرح شد.

در این نشست مرتضی ادیب زاده – مدیرکل موزه ها – علیرضا تابش – مشاور معاون میراث فرهنگی – جبرئیل نوکنده – رئیس موزه ملی ایران – بیژن مقدم – مدیر کاخ نیاوران – وحید رحمتی – مدیر کاخ سعد آباد – عفرین امامی – مدیر کاخ گلستان – و حجت الاسلام فخرالدین صبری مدیر موزه قرآن کریم حضور داشتند.

همچنین شعار روز جهانی موزه برای امسال «موزه، پایداری و رفاه» معرفی و بر این اساس «میراث فرهنگی، هویت ملی، نشاط» به عنوان پیام ملی هفته میراث فرهنگی پی ام آپ شده است. اجتماعی”. در ایران.

ایام هفته میراث فرهنگی 1402 نیز به شرح زیر اعلام شده است:

پنجشنبه 28 مه: “موزه ها، پایداری، طنز خوب”

جمعه 29 مه: “علوم میراث: ریشه در تاریخ، نگاه به آینده”

شنبه 30 می: “ثبت آثار و افتخارات: عملکرد ملی، استراتژی جهانی”

یکشنبه 31 اردیبهشت ماه: “میراث فرهنگی، رسانه ها، سازمان های مردم نهاد”

دوشنبه 1 ژوئن: “میراث طبیعی، تضمین زندگی آینده”

سه شنبه 2 خرداد: “حفاظت از میراث فرهنگی، حفاظت از هویت مرزی”

چهارشنبه 12 خرداد: «میراث دفاع مقدس»

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا