اخبار روز

بارش باران، وزش باد شدید و رعد و برق تا روز سه شنبه / هشدار برای ۷ استان

سازمان هواشناسی برای امروز جمعه تا سه شنبه آینده بارش باران، وزش باد شدید و رعد و برق در برخی مناطق کشور را اعلام کرد و برای 7 استان هشدار داد.

چیزی را گزارش کنید عصر ایران به گزارش سایت سازمان هواشناسی؛ بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های سینوپتیک و آینده‌نگر سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، برخی مناطق یزد، کرمان و ارتفاعات شمال شرق هرمزگان رخ خواهد داد. باران، رعد و برق، باد شدید، کاهش دما و مناطق مستعد گرد و غبار. اتفاق می افتد

فردا شنبه در شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، در ارتفاعات شمال شرق خوزستان، در نواحی شمالی استان های آذربایجان شرقی و اردبیل، یکشنبه در شمال غرب، در سواحل دریای خزر، در برخی مناطق از کرمان، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران است. می دهد.

روز دوشنبه در جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال خراسان رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

سه شنبه هفته آینده علاوه بر مناطق مذکور، در استان های اصفهان، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، جنوب مرکزی و شمال خراسان رضوی نیز بارش باران و وزش باد خواهد بود. دو روز آینده در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

شرح سامانه: نفوذ سامانه جدید بارشی از شمال غرب، ادامه فعالیت سامانه قدیم در نیمه شرقی و در مناطق مستعد ناپایداری های همرفتی.

زمان پایان: جمعه 10 دی 1403

نوع ریسک: بارش، برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، مناطق گرمسیری همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، برخی نقاط غبارآلود، نقاط مستعد تگرگ، جاده های کوهستانی و گردنه های همراه با مه.

حوزه اثر:

جمعه 10 ژانویه 1403: شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان.

اثر ریسک: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، خطر لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب به نهال و محصولات کشاورزی.

مشاوره: در سفرهای خارج از شهر مراقب باشید، در بستر و سواحل رودخانه ها توقف نکنید، در عبور از سواحل و آبراهه ها دقت کنید، در فعالیت های کوهنوردی و حرکات پیاده روی دقت کنید، آماده سازی نیروهای اجرایی و کمکی و تمیز کردن دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراهه ها، لازم است. حفاظت از کشاورزی محصولات و احتیاط در تمام کارهای کشاورزی.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار

زمان پایان: جمعه 10 دی 1403

نوع ریسک: باد شدید و در مناطقی که گرد و غبار بالا می آید

حوزه اثر:

جمعه 10 ژانویه 1403: شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر ریسک: احتمال ایجاد اختلال در تردد درون شهری و درون شهری، احتیاط در فعالیت های ساختمانی، باغی و کشاورزی، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی.

مشاوره: احتیاط در سفرهای زمینی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و تخلیه عشایر، اطمینان از استحکام سازه های موقت، اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه فعالیت کشاورزی.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: جمعه 10 دی 1403

نوع ریسک: افزایش حداکثر سرعت باد لحظه ای تا 32 گره و افزایش حداکثر ارتفاع امواج در ساحل تا 1.7 متر و دور از ساحل به بیش از 1.7 متر.

حوزه اثر:

جمعه 10 ژانویه 1403: مناطق ساحلی و فراساحلی در جنوب استان های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر ریسک: خطر غرق شدن شناگران، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه تردد کشتی های سبک، شناورهای ماهیگیری و قایق های نیمه سنگین، اختلال در سکوهای نفتی.

مشاوره: ممنوعیت شنا، ممنوعیت فعالیت‌های تفریحی و ماهیگیری، پرهیز از تردد با شناورهای سبک و متوسط، انجام اقدامات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و دریایی و سکوهای نفتی و آمادگی برای آسیب‌های احتمالی.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا