دانستنی ها

این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی، تقویت کننده حافظه و سرشار از ویتامین C، مس و منگنز است.

گیاهان یشم قرن ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرند و فواید زیادی دارند. در سال های اخیر، عصاره کراسولا در درمان تعدادی از بیماری ها و شرایط مرتبط با افزایش سن موثر بوده است.

به گزارش عصر ایران، از نظر سلامت کلی، گیاهان یشم ماهیتی یین دارند و برای درمان تعدادی از شرایط کمبود یین مانند خستگی، اضطراب و بی خوابی استفاده می شود.

خواص دارویی گیاهان یشم

گیاهان یشم حاوی تعدادی از ترکیبات فعال هستند که خواص دارویی آنها نشان داده شده است، از جمله:

کوئرستین: یک آنتی اکسیدان که ممکن است به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک کند

کامفرول: یک ترکیب ضد التهابی که ممکن است به کاهش تورم و درد کمک کند

لوتئولین: ترکیبی که ممکن است به بهبود عملکرد شناختی کمک کند

گیاهان یشم همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، مس و منگنز هستند. همه این مواد مغذی برای سلامتی افراد مسن مهم هستند. نشان داده شده است که کراسولا در درمان تعدادی از بیماری ها و شرایط مرتبط با افزایش سن موثر است، از جمله:

بیماری آلزایمر: عصاره کراسولا ممکن است به بهبود عملکردهای شناختی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

بیماری پارکینسون: عصاره کراسولا ممکن است به محافظت از نورون ها در برابر آسیب و بهبود عملکرد حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند.

آرتروز: کامفرول، یکی ترکیبات فعال در گیاهان یشم ممکن است به کاهش التهاب و درد مرتبط با آرتریت کمک کند.

سرطان: برخی از مطالعات نشان داده اند که عصاره کراسولا ممکن است به کشتن سلول های سرطانی و جلوگیری از گسترش سرطان کمک کند.

فواید گیاهان یشم

تعدادی از مطالعات برای آزمایش اثربخشی عصاره کراسولا در درمان بیماری ها و شرایط مربوط به پیری انجام شده است.

1. فواید کراسولا برای بیماری آلزایمر

یک مطالعه نشان داد که عصاره کراسولا ممکن است به بهبود عملکردهای شناختی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. این مطالعه که در مجله Neurology منتشر شد، شامل 80 نفر مبتلا به بیماری آلزایمر بود. به نیمی از شرکت کنندگان به مدت 12 هفته هر روز عصاره کراسولا و به نیمی دیگر دارونما داده شد.

در پایان دوره 12 هفته ای، افرادی که عصاره کراسولا مصرف می کردند نسبت به افرادی که دارونما مصرف می کردند عملکرد شناختی بهتری داشتند.

2. فواید کراسولا برای بیماری پارکینسون

مطالعه دیگری نشان داد که عصاره کراسولا ممکن است به محافظت از نورون ها در برابر آسیب و بهبود عملکرد حرکتی در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند. این مطالعه که در مجله Frontiers in Neuroscience منتشر شد، شامل 60 نفر مبتلا به بیماری پارکینسون بود. به نیمی از شرکت کنندگان به مدت 12 هفته هر روز عصاره کراسولا و به نیمی دیگر دارونما داده شد.

در پایان دوره 12 هفته ای، افرادی که از عصاره کراسولا استفاده کردند عملکرد حرکتی قابل توجهی بهتری نسبت به کسانی که دارونما مصرف کردند نشان دادند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا