اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

این هوش مصنوعی می تواند کل کتاب را در کمتر از یک دقیقه بخواند و تجزیه و تحلیل کند

آنتروپیک می گوید قدرت پردازش داده مولد AI خود، کلود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. این مدل اکنون به 100000 توکن از 9000 محدودیت پردازش توکن رسیده است. به عبارتی این هوش مصنوعی می تواند رمانی مانند «فرانکنشتاین» از «مری شلی» را در کمتر از یک دقیقه بخواند و اطلاعات آن را تحلیل کند.

استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic (که توسط مهندسان سابق OpenAI تأسیس شد) حافظه مدل زبان کلود خود را ارتقا داد تا این نرم افزار بتواند حدود 75000 کلمه را در هر جلسه پردازش کند. طبق توضیحاتی که در وبلاگ این استارت آپ داده شده، کلود می تواند کتاب «گتسبی بزرگ» را به طور کامل در یک جلسه بخواند و پردازش کند.

در آزمایشی که برای بررسی این توانایی انجام شد، آنها یک جمله در کتاب را تغییر دادند تا عملکرد هوش مصنوعی در تشخیص تغییر را آزمایش کنند. نتیجه این بود که کلود توانست این تغییر را در 22 ثانیه تشخیص دهد.

هوش مصنوعی کلود به GPT-4 در دست ضربه زد.

مدل‌های هوش مصنوعی اطلاعات را نه بر اساس تعداد حروف یا کلمات، بلکه با کمک نشانه‌ها ارزیابی می‌کنند. این روش منطقی تر است، زیرا کلمات می توانند طولانی یا کوتاه باشند و اندازه آنها لزوماً ارتباط مستقیمی با پیچیدگی معنایی آنها ندارد. همانطور که گفتیم، حافظه کلود اکنون تا 100000 توکن است، در حالی که مدلی مانند GPT-4 معمولاً 8000 توکن را پردازش می کند و نسخه ای از آن می تواند تا 32000 توکن را پردازش کند.

این مدل کلود با ظرفیت بالا در حال حاضر فقط برای شرکای تجاری Entropic در دسترس است. همچنین گفته نشده که هزینه استفاده از این مدل چقدر از مدل قبلی این شرکت بیشتر است.

انتروپیک می گوید که خواندن 75000 کلمه برای انسان حدود 5 ساعت طول می کشد. با این حساب، هوش مصنوعی می تواند از جهات دیگر برتر از انسان عمل کند و قابلیت های مختلفی داشته باشد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا