اخبار روز

این علائم به این معنی است که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشیم

به گزارش مگتو، در حالی که به خوبی شناخته شده است که فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات و ورزش نکردن از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می گویند علائم خاصی وجود دارد که در روزها و هفته های قبل از حمله قلبی ظاهر می شود.

ایسنا در گزارشی نوشت: دانستن این نشانه ها می تواند نجات دهنده باشد. متخصصان برخی از علائم هشدار دهنده اولیه حمله قلبی را نشان می دهند و در صورت مشاهده آنها چه کاری باید انجام دهید:

درد یا فشار قفسه سینه

آنژین، یک درد متناوب قفسه سینه، به دلیل تجمع تدریجی پلاک در شریان ها ایجاد می شود و می تواند یک علامت هشدار دهنده باشد. اگر متوجه ناراحتی قفسه سینه شدید (آنژین می تواند به روش هایی غیر از درد ظاهر شود)، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

درد گردن، شانه یا فک

ما معمولاً حمله قلبی را با درد ناگهانی در بازوی چپ مرتبط می‌دانیم. با این حال، اولین علائم درد ممکن است چندان واضح نباشد. گاهی اوقات حمله قلبی مترادف با درد قفسه سینه است، اما گاهی اوقات، به ویژه در افراد مسن، علائم مرتبط دیگری نیز ممکن است رخ دهد، مانند درد یا بی حسی که منشا آن در گردن، شانه یا بازو است.

حالت تهوع یا سایر مشکلات معده

درد شکم، حالت تهوع و خستگی نیز از علائم هشدار دهنده حمله قلبی هستند. با این حال، این علامت در همه بیماران رخ نمی دهد. برخی از بیماران ممکن است ناراحتی گوارشی خفیف یا بدون درد را تجربه کنند.

سرگیجه، سبکی سر یا ضعف

اگر به طور ناگهانی تعادل خود را از دست بدهید، اتاق شروع به چرخیدن کند، یا بینایی شما کمرنگ شود، بدن شما ممکن است به شما در مورد حمله قلبی قریب الوقوع هشدار دهد. اگر این علائم را تجربه کردید، بلافاصله به اطرافیان خود اطلاع دهید.

آسم

تنگی نفس می تواند ناشی از فعالیت بدنی، درجه حرارت بالا یا ارتفاع زیاد باشد. همچنین می تواند یکی از علائم رایج بسیاری از مشکلات پزشکی دیگر باشد. با این حال، سفتی قفسه سینه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس گاهی اوقات می تواند علامت هشدار دهنده حمله قلبی باشد.

عرق سرد

تعریق بیش از حد در زمان استراحت یا عرق سرد می تواند علامت هشدار دهنده حمله قلبی باشد.

به گزارش دویچه وله، فاصله زمانی بین علائم و حمله قلبی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. اما نزدیک به دو سوم بیماران می توانند درد قفسه سینه را در یک ماه قبل از حمله قلبی گزارش کنند. برخی از افراد ممکن است در روزهای قبل از حمله قلبی متوجه علائم شوند.

در حالی که بسیاری از عوامل خطر خارج از کنترل شما هستند، بسیاری از آنها قابل پیشگیری هستند. اقدامات ساده ای مانند پیاده روی روزانه یا انتخاب غذاهای سالم می تواند به کاهش خطر حمله قلبی کمک کند، همانطور که می تواند فشار خون، کلسترول و سطح قند خون شما و دانستن علائم هشدار دهنده حمله قلبی را انجام دهد.

اگر بیش از 45 سال دارید فراموش نکنید که با پزشک عمومی خود معاینه قلبی انجام دهید. انجام منظم این کار به شما کمک می کند تا خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را در پنج سال آینده بهتر تخمین بزنید.

۴۷۲۳۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا