اخبار روز

پیشرفت صنعت خودرویی که سوخت های ارزان تری را جایگزین بنزین می کند!

به گزارش پی ام آپ، نمونه اولیه موتور احتراق داخلی هیدروژنی (“ICE”) “Corolla Cross H2” است. در این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ سه سیلندر که در کرولا GR و یاریس GR استفاده شده است استفاده شده و سوخت هیدروژنی جایگزین سوخت فسیلی شده است.

مخزن این سوخت ها باید یک مخزن ضخیم و زره پوش باشد که بتواند هیدروژن را که بسیار قابل اشتعال است ذخیره کند. تویوتا این تانک را از خودروی برقی Mirai قرض گرفته است.

موتور خودرو دارای سوپاپ های قوی تر، میله های اتصال قوی تر و انژکتورهای سوخت است که برای بنزین طراحی شده اند. کراس H2 مانند کرولا معمولی 5 سرنشین دارد و صندوق عقب دارد.

به یاد داشته باشید که هیدروژن یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین عناصر در جهان است. یکی از مزایایی که یک خودروی هیدروژنی نسبت به خودروی برقی دارد این است که مسافت بیشتری را طی می کند و زمان کمتری برای سوخت گیری می گیرد. به عنوان مثال، یک یاریس H2 تنها 90 ثانیه برای سوخت گیری زمان نیاز دارد. علاوه بر این در این خودروی هیدروژنی شاهد کاهش چشمگیر استفاده از عناصری مانند لیتیوم و نیکل هستیم. اگر خودروهای برقی نیاز فوری به لیتیوم در باتری های خود دارند. کرولا کراس H2 در حال حاضر در حال ارزیابی و آزمایش در دنیای واقعی است و آزمایشات زمستانی آن در شمال ژاپن به زودی آغاز می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا