اخبار روزاخبار روز سینما

این رئیس های جمهور جز اولین نفرها بودند که به اردوغان تبریک گفتند!

امشب اردوغان در نیمه دوم انتخابات ترکیه برنده انتخابات ترکیه شد و به مدت 5 سال دیگر مجدد رئیس جمهوری این کشور باقی خواهد ماند.

در پی برنده شدن او تاکنون چند رئیس جمهور از جمله :

  • امیر قطر()
  • رئیسی (ایران)
  • رئیس جمهور حماس

امیر قطر نوشت :

برادر عزیز، پیروزی شما را تبریک می گویم، برای شما در دوره جدید خود آرزوی موفقیت می کنم و آرزو می کنم آنچه را که مردم برادر ترکیه از نظر پیشرفت و رفاه می خواهند به دست آورید.

همچنین رئیس جمهور ایران نیز با پیام زیر به اردوغان تبریک گفت :

رئیسی در پیامی با تبریک پیروزی مجدد «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، ابراز اطمینان کرد که در دوره پیش‌رو روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بر پایه پیوندهای مستحکم تاریخی، فرهنگی، دینی، حسن همجواری، احترام متقابل و منافع مشترک دو ملت بیش از پیش تقویت و همکاری‌های نزدیک دو کشور در قبال تحولات منطقه و جهان اسلام، شرایط مناسب‌تری برای تقویت صلح و ثبات و توسعه منطقه فراهم خواهد کرد.

همچنین رئیس جمهور حماس نیز در یک بیانیه اعلام کرد که :

اردوغان گامی دیگر در مسیر تقویت روابط ترکیه با کشورهای اسلامی و عربی، بهبود جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی این کشور، یاری مظلومین و پیشبرد قضایای عادلانه جهان و در راس آن قضیه فلسطین و حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خویش و تشکیل کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف و تقویت روابط برادرانه ملت‌های ترکیه و فلسطین باشد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا