اخبار روز

چه خودروهایی کارت سوخت جدید می گیرند؟ /جزئيات

به گفته پی ام آپ، محمد صادقی در این خصوص افزود: به منظور ساماندهی عرضه سوخت به ناوگان خارجی، سامانه مشترکی با بزرگراه ها طراحی و به بهره برداری رسیده است که بر اساس اطلاعات این سامانه، بلیت ترانزیتی ناوگان را صادر کرده است.ورود به کشور و مبدا، مقصد و میزان دریانوردی ناوگان مشخص شده و بر این اساس سوخت مورد نیاز ناوگان در کارت اعتباری مالک شارژ می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به این موضوع سازمان راهداری بر اساس رفتار متقابل کشورها نرخی را برای ناوگان خارجی تعیین کرد و رانندگان سوخت را با کارت اضطراری موجود در جایگاه های سوخت دریافت کردند اما دریافت مبالغ اضافی باعث مشکلات و افزایش نارضایتی شد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بیان کرد: در زمان خروج این کارت ها تحویل و موجودی کارت صفر می شود و دوباره ساعت 12 ظهر برای راننده دیگری فعال می شود. و توزیع خواهد شد.

صادقی با اشاره به اینکه چالش های توزیع سوخت به ناوگان حمل و نقل سنگین پیش از این در سفر رئیس جمهور به کشورهای همسایه مطرح شده بود، تصریح کرد: اجرای آزمایشی این طرح بر اساس تعداد محدودی کارت اعتباری سوخت برای نظارت بر ناوگان و برآورد میزان آن است. سوخت مورد نیاز به بزرگراه تحویل داده شده است و امکان تحویل 15000 کارت سوخت به بزرگراه را داریم.

وی میانگین ورود خودروهای سنگین تردد روزانه را 1500 دستگاه اعلام کرد و گفت: با آغاز آزمایش این طرح میزان رضایت ناوگان به شدت افزایش یافته است.

جانمایی دستگاه های کارت خوان در جایگاه های سوخت کشور با همکاری شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل سامانه هوشمند سوخت کشور همچنین از بومی سازی دستگاه های کارتخوان با همکاری شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 60 دستگاه کارتخوان تولید داخل مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت‌های کویر‌هنگ یزد، شرکت رهام، شرکت ارکامهر و شرکت ایرانکیش شرکت‌هایی هستند که در این زمینه جسارت کرده‌اند و با هماهنگی ایستگاه این دستگاه در کشور مستقر شده است.

صادقی با اشاره به تایید دستگاه های کارتخوان تولید ملی توسط نیروی دفاعی افزود: تست میدانی، تعمیر عیوب، طراحی و عقد قرارداد برای تولید 2500 دستگاه کارتخوان انجام شده است و اکنون 6 شرکت آماده هوشمندسازی هستند. دستگاه ها.” کارتخوان سیستم سوخت».

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از کارتخوان ها با ورود اجسام مختلف خارجی به کارتخوان آسیب می بینند، تصریح کرد: اگرچه با راه اندازی تعمیرگاه ها ضریب خرابی در حال حاضر به کمتر از پنج درصد رسیده است، اما لازم است در این زمینه فرهنگ سازی شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا