اخبار روز

این تصویر جعلی باعث سقوط ناگهانی بیت کوین شد!

به گفته پی ام آپ، به گزارش بیزینس، این تصویر هشدار دهنده ابرهای عظیمی از دود تیره را در نزدیکی ساختمان نمادینی که به عنوان دفتر مرکزی عمل می کند، نشان می دهد. وزارت دفاع نشان می دهد ایالات متحده (DOD) در عمل، به طور گسترده توسط چندین حساب در سایت میکروبلاگینگ توییتر به اشتراک گذاشته شده است.

در میان کسانی که این تصویر را منتشر کرده اند، حساب توییتر است رسانه ها این مقام روسی راشاتودی بود که بیش از سه میلیون دنبال کننده دارد. این تصویر همچنین توسط یک حساب کاربری تایید شده توییتر به نام BloombergFeed به اشتراک گذاشته شده است.

راشاتودی توییت خود را که حاوی عکس بود حذف کرد، در حالی که توییتر حساب BloombergFeed را به حالت تعلیق درآورد.

اوایل صبح دوشنبه، ویدیو ظاهرا از هوش مصنوعی یک انفجار کاذب در همان نزدیکی رخ داد. پنتاگون ایالات متحده نشان داد. این خبر توسط رسانه دولتی روسیه راشتودی در توییتر به اشتراک گذاشته شد که به انتشار این خبر کمک کرد.

این تصویر ظاهرا حمله می کند 11 سپتامبر این امر به مردم یادآوری کرد و به اعتماد سرمایه گذاران لطمه زد و باعث فروش وحشتناک فوری و همچنین زیان بیش از 7 درصدی داو جونز و کاهش 4.5 درصدی بازدهی شد. زمینه مورگان استنلی بین المللی (MSCI) شد.

این تصویر که دقایقی پس از انتشار آنلاین توسط اداره آتش نشانی شهرستان آرلینگتون جعلی بودن آن را تایید کرد، تاثیر زیادی در بازار داشت. انجام موجودی و او هیچ ارز دیجیتالی نداشت.

حساب رسمی توییتر آتش نشانی و خدمات فوریت های پزشکی آرلینگتون (EMS) اعلام کرد: هیچ انفجار یا حادثه ای در پنتاگون یا نزدیک آن رخ نداده است و هیچ خطر یا خطری فوری برای مردم وجود ندارد.

این عکس حوالی ساعت 10:06 صبح روز دوشنبه به وقت شرقی در توییتر به اشتراک گذاشته شد و تنها چهار دقیقه بعد، در ساعت 10:10 صبح، بازارها واکنش نشان دادند و شاهد روند نزولی بودند.

شاخص‌های سهام ایالات متحده متحمل آسیب جزئی شدند، اما پس از تأیید جعلی بودن آن توسط مقامات، به سرعت بهبود یافتند.

بیت کوین، اولین رمزارز جهان وی همچنین دچار سقوط ناگهانی شد و با انتشار این عکس به عدد 26 هزار و 500 رسید دلار با این حال، اولین سقوط کرد نشان دیجیتال به سرعت بالا رفت و چند دقیقه بعد به 26882 دلار معامله شد.

در حالی که تأیید نشده است که آیا تصویر ارسال شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد شده است یا خیر، اما ویژگی های تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا