اخبار روز

چه افرادی در خرداد ماه یارانه بیشتری دریافت می کنند!

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: از مجموع 579 خانوار، 514 خانوار دوقلو، 52 خانوار سه قلو و 3 خانوار چهار قلو از خدمات بهزیستی استان بوشهر بهره مند می شوند.

حسین اسدیراد ظهر امروز در تجمع اعتراضی به چند فرزند در بوشهر گفت: بهزیستی برای کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و کمک به تسهیل روند رشد به خانواده های چند فرزند خدمات ارائه می دهد. و آموزش متوازن چند فرزندی و تامین بخشی از هزینه های اقتصادی این خانواده ها، کمک های اجتماعی خدمات مختلفی را ارائه می کند.

وی از پرداخت مستمری به چند قلوهای تا شش سال خبر داد و ادامه داد: فرزندان چند خانواده در صورت بیکاری تا پایان شش سال از خدمات دریافت مستمری، مشاوره و تسهیلات خوداشتغالی بهره مند می شوند. .

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به بهره مندی 579 خانوار چند فرزند از خدمات بهزیستی استان بوشهر گفت: از مجموع 579 خانوار، 514 خانواده دوقلو، 52 خانواده سه قلو و 3 خانوار چهار قلو تحت پوشش بهزیستی هستند. .

اسدی راد با اشاره به اینکه پرداخت مستمری به چند قلوها بر اساس تعداد خانواده آنها است، افزود: خانواده های دارای دوقلو در یک خانواده 4 نفره ماهانه یک میلیون و 400 هزار تومان، خانواده 5 نفره یک میلیون و 716 هزار تومان دریافت می کنند. و خانواده های دارای سه قلو به بعد نیز مبلغی معادل یک میلیون و 716 هزار تومان دریافت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در عین حال در گفت وگویی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج در استان بوشهر نزدیک به 30 سال و میانگین است. فاصله ازدواج تا تولید مثل 5 سال است.

قاسم برجوی فرد بوشهر را چهارمین استان نابارور کشور دانست و افزود: بررسی ها نشان می دهد که متاسفانه 16 درصد از زوج های متاهل کشور با مشکل ناباروری مواجه هستند.

وی از کاهش جمعیت خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال 1480 و بر اساس نرخ باروری، جمعیت کشور رو به کاهش است.

برجویفرد از افزایش جمعیت سالمندان خبر داد و افزود: هزینه نگهداری از سالمندان بالاست و در صورت ادامه همین روند جمعیتی مطمئنا در آینده با مشکلات بسیار بیشتری مواجه خواهیم شد./تسنیم

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت قطع یارانه نقدی برخی خانوارها در اردیبهشت ماه ماه را اینگونه توضیح می دهد: اگر فردی دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم به نهم وارد شود، میزان یارانه شما تغییر می کند. یا ممکن است بریده شود.

این در حالی است که یارانه نقدی اردیبهشت ماه ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که بار دیگر صدای گروهی را درآورده است. برخی می گویند کمک هزینه آنها به طور کامل قطع شده است و گروهی دیگر از کاهش 400 هزار تومان به 300 هزار تومان گلایه دارند. اما علت چیست؟ سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در این خصوص به تجارت نیوز گفت: تغییر اعشار دلیل اصلی قطع یارانه نقدی برخی خانوارهای ایرانی است.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در پاسخ به این سوال که چرا یارانه گروهی از خانوارها حذف یا کاهش یافته است، به تجارت نیوز گفت: عشریه موضوعی پویا است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود. به صورت ماهانه اگر فرد از دهک دهم باشد یا دهک اول و سوم را وارد دهک چهارم تا نهم کند، میزان یارانه آنها تغییر می کند یا ممکن است قطع شود.

وی افزود: اگر یارانه گروهی قطع شود به این معناست که در طبقه بندی دهک جدید وزارت رفاه اجتماعی جزو دهک دهم هستند و بنابراین مبلغی به حساب آنها واریز نشده است. “

حسینی همچنین با اشاره به علت عشریه ماهیانه بیان کرد: برخی از سرپرستان خانوار تقاضای بررسی دارند و گروهی نیز اخیرا ثبت نام کرده اند.

وی همچنین با بیان اینکه مردم برای پیگیری تعلیق یارانه خود به کجا باید مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: اگر فردی یارانه خود را قطع کرده است می تواند به سامانه پشتیبانی وزارت رفاه مراجعه یا این موضوع را به صورت حضوری پیگیری کند.

حسینی افزود: اگر درآمد فردی از 400 هزار تومان به 300 هزار تومان کاهش پیدا کند، عشر او تغییر کرده و در نتیجه باید به وزارت رفاه واریز شود.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها تاکید کرد: اما وقتی یارانه مردم قطع می شود به این معناست که تراکنش های مالی، درآمد و دارایی آنها بررسی شده است.

کشفی با اشاره به اینکه مستمری تنها بخشی از خدمات این نهاد حمایتی است، تصریح کرد: مددجویان این نهاد از اشتغال، درمان، مسکن، مشاوره، جهیزیه، تسهیلات قرض الحسنه و سایر خدمات حمایتی بهره مند می شوند.

وی مستمری بیماران مجرد را 660 هزار تومان، 2 نفر را 936 هزار تومان، سه نفره را یک میلیون و 308 هزار تومان، 4 نفر را یک میلیون و 680 هزار تومان و 5 نفر را 2 میلیون و 64 هزار تومان برشمرد و اضافه کرد: این مبالغ بدون یارانه از 300 تا 400 در ماه هزار تومان است.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان درباره ارائه خدمتی مهم به همه مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: با مساعدت شورای اسلامی هزینه قبوض آب و برق خانواده های خانواده کمیته امداد اعم از آب، برق و گاز تا میزان الگوی مصرف از پرداخت معاف است.

یارانه کمک معیشت مرحله 147 بر اساس اسقاط اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24:00 قابل برداشت است. در روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه.

در نتیجه اگر سرپرستان خانوار جزو دهک های اول تا سوم باشند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و اگر بین دهک چهارم تا نهم باشند به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

در صورتی که سرپرستان خانوار از صورتحساب الکترونیکی استفاده نکرده باشند، کل مبلغ یارانه قابل برداشت است و در صورت استفاده، به همان میزان از یارانه خانوار کسر و مابقی به حساب صندوق واریز می شود. خانوار. سرپرست خانوار

در صورتی که خانوارها قبلاً تسهیلات 10 میلیون ریالی وام از تاج دوم اخذ کرده باشند، مابقی اقساط این تسهیلات از مبلغ واریز شده به حساب آنها کسر می شود.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کرده اند به نسبت خانوار از حساب آنان کسر می شود.

در این مرحله سرپرستان خانوارهایی که ثبت نام کرده اند، در صورتی که در آزمون جامع وزارت رفاه جزو دهک های اول تا نهم باشند، طبق طبقه بندی دهک اعلام شده، یارانه اردیبهشت ماه دریافت می کنند.

همچنین خاطرنشان می شود سرپرست خانوارهایی که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه ماه 1401 قطع شده و طبق بررسی های انجام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست تجدید نظر خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده اند. Previsión، جزو دهک های اول تا نهم بودند، در صورت وجود، طبق اعشار اعلام شده، یارانه مه 1402 را دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازنگری عشر اعلام شده می توانند جهت ثبت نام یا پیگیری درخواست خود به سامانه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 09200006369 تماس بگیرند.

ثبت نام افرادی که هنوز یارانه نقدی دریافت نکرده اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند ادامه دارد. این افراد می توانند با مراجعه به سایت پنجره خدمات ملی هوشمند به آدرس https://my.gov.ir، خانوار خود را ثبت کنند. برای ثبت نام در این سامانه همراه داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره حساب بانکی سرپرست خانوار متقاضی جدید یا بازماندگان یارانه الزامی است. . تمامی افراد می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت کمک هزینه عائله مندی کد دستوری ##43857*4* (4 ستاره، 4 ستاره، مربع کد ملی 43857) را با شماره تلفن همراه خود شماره گیری کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا