اخبار روز

افرادی که از سربازی معاف می شوند باید چه شرایطی داشته باشند؟

به نقل از شمانیوز، پس از ارائه درخواست معافیت سربازی از سوی متقاضی برای بهزیستی شهرستان ها و در صورت احراز شرایط، مدارک مربوطه به بهزیستی استان ارسال می شود و سپس هیئت معافیت پزشکی بهزیستی بررسی می کند که آیا فرد از کار افتاده است و در صورت تایید، به اداره کل خدمات ارائه می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: خانواده های دارای معلول مشروط بر ماده ۲۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ممکن است از خدمت سربازی معاف شوند.

رضا محمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل 29 خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ماده 26 قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: بر اساس این ماده از قانون یکی از کودکان والدینی که خود معلول هستند یا حداقل دو نفر از فرزندان معلول، معلولان و مجردانی که در خانه تحت حمایت خانواده خود هستند، از خدمت وظیفه عمومی معاف هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل افزود: همچنین همسرانی که از همسران معلول خود (در مدت نگهداری) نگهداری می کنند و افراد تحت تکفل که حداقل یک فرزند معلول دارند از خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: پس از ارائه درخواست متقاضی معافیت سربازی به بهزیستی شهرستان ها و در صورت احراز شرایط، مدارک مربوطه به بهزیستی استان ارسال و سپس معلولیت فرد در بهزیستی بررسی می شود. هیئت معافیت پزشکی و در صورت تایید به اداره کل خدمات ارائه می شود.

وی افزود: در مورد بستگان معلولی که دارای معلولیت ذهنی هستند، مورد معلول ذهنی دارای معلولیت متوسط ​​نیز بررسی می شود، اما در مورد سایر معلولیت ها، میزان معلولیت باید شدید یا بسیار شدید باشد.

این مسئول از معافیت سربازی 43 نفر از بیماران تحت پوشش مددکاری اجتماعی استان در حوزه توانبخشی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این مهم با هدف ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی معلولان و ارتقای سطح سلامت کیفیت زندگی خانواده های دارای اعضای معلول انجام می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا