اخبار روز

اینترنت ماهواره ای برای تلفن های همراه بدون هیچگونه تجهیزاتی!

به گزارش پی ام آپ، شرکت بزرگ مخابراتی AT&T اولین قدم را در ارائه خدمات ماهواره ای به گوشی های هوشمند برداشت.

به گزارش اسپیس نیوز، توافق جدید با AST SpaceMobile به این معنی است که AT&T یک قدم به ارائه اینترنت ماهواره ای به مشتریان خود از طریق تلفن های هوشمند نزدیک تر است.

T&AT طیف رادیویی را از AST SpaceMobile اجاره می‌کند تا اینترنت ماهواره‌ای را بدون هیچ تغییری در تلفن‌های همراه مشتریان به مشتریان ارائه دهد.

AST سال گذشته برای پرتاب یک نمونه اولیه ماهواره عظیم، ساخته شده با بزرگترین سیستم ارتباطی تاریخ، تیتر خبرها شد. ماهواره آزمایشی BlueWalker 3 اساساً به عنوان یک برج سلولی در فضا با هدف ارائه سرعت 45G/G به کاربران روی زمین طراحی شده است.

ماه گذشته، AST اولین تماس صوتی خود را در همان فرکانس‌های رادیویی شبکه سلولی T&AT (طیف 850 مگاهرتز) از تگزاس به ژاپن از طریق ماهواره BlueWalker 3 انجام داد. تماس با استفاده از Samsung Galaxy S22 بدون Modify انجام شد.

ارتباطات ماهواره ای از مرزهای کشور عبور می کند

در انتظار تأیید FCC، T&AT اکنون می‌خواهد طیف 850 مگاهرتز و 700 مگاهرتز را به AST اجاره دهد. هدف آن ارائه “پوشش تکمیلی” از طریق پهنای باند ماهواره ای، برای شرایط اضطراری و هنگام وقوع فاجعه است.

همان پهنای باند ماهواره ای به T&AT کمک می کند تا کاربران را در “بدون خدمات و مناطق خدماتی” بدون ایجاد تداخل با سایر شبکه های سلولی متصل کند. این اپراتور افزود: از آنجایی که فناوری AST می تواند پوشش ماهواره ای را در نقاط دورافتاده مناطق دارای مجوز متمرکز کند، دیگر نیازی به مجوز از اپراتورهای شبکه تلفن همراه زمینی که خدماتی به این مناطق ارائه نمی دهند، برای ارائه خدمات نیست.

مشخص نیست که T&AT چه زمانی قصد دارد خدمات ماهواره ای گوشی های هوشمند را به کاربران ارائه دهد. اما AST انتظار دارد در سه ماهه اول سال 2024 پنج ماهواره BlueBird را برای ارائه پهنای باند فضایی در بازارهای منتخب پرتاب کند.

AST همچنین در حال آزمایش فناوری ماهواره ای خود با سایر اپراتورهای تلفن همراه از جمله Vodafone، Rakuten Mobile و Orange است. اما این شرکت ها رقبایی مانند T-Mobile دارند که از Starlink اسپیس ایکس برای ارائه عملکرد پهن باند ماهواره ای مشابه تلفن ها استفاده می کند. همچنین اپل که در حال حاضر از سیستم SOS اضطراری ماهواره ای استفاده می کند، رقیب دیگری است.

منبع: خبرآنلاین


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا