اخبار روز

ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد!

به گزارش پی ام آپ، آمار به روز شده از شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان داد که ایلان ماسک بار دیگر به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده است. ثروت مدیر عامل تسلا در سال جاری با رشد 40.3 درصدی به 192 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس آمار آیکون، ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا در ماه می حدود 24 درصد رشد داشته است. اطلاعات شرکت “Fact Set” نشان می دهد که ماسک حدود 13 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد.

در دسامبر 2022، پس از خرید 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک از توییتر، سهام تسلا به شدت سقوط کرد، تاجر میلیاردر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به برنارد آرنو، مدیرعامل LVMH سپرد. بیشتر ثروت ایلان ماسک به سهام تسلا مربوط می شود.

علاوه بر تسلا، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت سازنده موشک اسپیس ایکس و شرکت رسانه های اجتماعی توییتر است.

ماسک روز پنجشنبه پس از سفری دو روزه به چین، شانگهای را ترک کرد.

وی در این سفر با وزیر امور خارجه و دیگر مقامات چینی دیدار کرد.

به گفته تحلیلگران، این سفر که در بحبوحه تنش میان آمریکا و چین انجام شد، نشان می دهد که چین بازار مهمی برای تسلا است.

وزیر خارجه چین در این دیدار سعی کرد به ماسک اطمینان دهد که کشورش برای تجارت خارجی باز است و به ایجاد یک محیط تجاری دوستانه ادامه خواهد داد.

همچنین گزارش شده است که ماسک به توسعه بیشتر در چین اشاره کرده است.

سهام تسلا با 1.38 درصد افزایش به 203.93 دلار در روز چهارشنبه بسته شد. سهام تسلا در ماه نوامبر به 167.87 دلار سقوط کرد که پایین ترین رقم در دو سال اخیر است.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک به کاهش ارزش سهام تسلا کمک کرد.

طبق داده‌های بلومبرگ، آرنوکس با 187 میلیارد دلار ثروت، پس از ماسک، دومین مرد ثروتمند جهان است و جف بزوس، موسس میلیاردر آمازون، پس از او قرار دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا