اخبار روز

ایرج راد پیگیر وضعیت فردوس کاویانی شد!

اردیبهشت سال 1396 بود که «فردوس کاویانی» برای شرکت در مراسم بزرگداشت خود در «شب بازیگر» به تئاتر شهر آمد، اما چهره رنجور و بیمارش مهم‌ترین تصویری بود که از آن مراسم ثبت شد.

از آن زمان سعی کردیم با این هنرمند گفتگویی داشته باشیم که به دلیل بیماری امکان پذیر نشد. اگرچه خود حضور در تئاتر این شهر با پیگیری های دیگری از سوی مرکز فیلم خانه سینما مواجه شد تا اینکه در سال 1397، در تیرماه، مراسم بزرگداشتی برای فردوس کاویانی در سینما خانه برگزار می شود. مراسمی که تعداد زیادی از سینماگران و همکارانشان حضور داشتند اما خودش به دلیل بیماری و نصیحت دکتر برای جلوگیری از هر رویداد هیجان انگیز، نمی توانستم سینما برو آن شب گفته شد که او از پارکینسون رنج می برد و به همین دلیل در موقعیتی نیست که حضور داشته باشد.

حتی چند صباحی بعد خبر رسید که به خانه می رود سالمندان به دلیل عفونت آلزایمر باز هم منتشر شد که این خبر با واکنش پسرش همراه شد. این خبر اساساً اشتباه بود و در آن زمان، آرتین کاوانی خاطرنشان کرد که «خدایا متشکرم حال پدرم خیلی خوب است، طبق دستور دکتر در حال استراحت است و بیماری اش تحت کنترل است. این روزها می‌دانیم که افراد کمتری بیرون می‌روند و همچنین سعی می‌کنیم در رفت و آمد بیشتر مراقب باشیم».

بیماری فردوس کاویانی این روزها بار دیگر موضوع بحث است سیاره زهره حمیدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم به وخامت حال جسمانی این بازیگر پیشکسوت و خاطره انگیز اشاره کرد. گفت: فردوس کاویانی در بستر بیماری و برای اوست پرستار گرفته اند؛ اصلا کی یادش میاد؟ فردوس کاویانی که این همه نقش و خاطره برای ما خلق کرد.

پیگیری ها به خبرنگار ایرج راد رئیس محول شد هيئت مدیره او با حضور در تماشاخانه آخرین اخبار از وضعیت جسمانی فردوس کاویانی را گفت.

ایرج راد تاکید کرد: می دانیم فردوس کاویانی بیمار است و بیش از 6 ماه پیش پیگیر مشکلات وی و پرداخت هزینه های درمانی وی از صندوق اعتباری هنر بودیم. خوشبختانه چند اتفاق افتاد. چند روز پیش جلسه ای داشتیم و دوباره این موضوع را پیگیری کردیم. البته همیشه حمایت و پیگیری کنید. مشکلات هنرمندان پیشکسوت در دستور کار خانه تئاتر ما بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: در پیگیری های انجام شده از خانواده فردوس کاویانی درخواست هایی داشت که در صدد رفع آن هستیم و این مسیر ادامه خواهد داشت. تا جایی که توانستیم موضوعات را در دستور کار قرار دادیم. ما حتی به دلیل بدتر شدن بیماری او را پرستار گرفتیم. از طرفی هفته گذشته این موضوع را با صندوق اعتباری هنر مطرح کردیم.

به گفته رئیس هیات مدیره تئاتر، فردوس کاویانی بازنشسته مدیریت تئاتر است و وضعیت جسمانی خوبی ندارد.

ایرج راد ابراز امیدواری کرد با دعای خیر مردم این هنرمند خاطره انگیز و دوست داشتنی وضعیت جسمانی بهتری پیدا کند. واقعا شرمنده ایم که گاهی نتوانستیم کاری در خور این هنرمندان انجام دهیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا