عمومی

ایران با هیأت حقیقت یاب سازمان ملل متحد همکاری نخواهد کرد

آلمان در طول جنگ ایران و عراق از عراق حمایت کرد

ناصر کنعانی روز دوشنبه با ماسک شیمیایی در نشست خبری هفتگی خود حاضر شد. به نظر می رسد اقدام وی اشاره ای به حمایت آلمان از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در زمان رژیم صدام حسین (1980-1988) و ارائه سلاح های شیمیایی توسط دولت آلمان به رژیم صدام باشد.

وی با بیان اینکه رژیم صدام حسین در زمان جنگ هیچ مانعی برای استفاده از سلاح و بمب های شیمیایی علیه ایرانیان نداشت، افزود: دولت های غربی از جمله دولت آلمان مواد شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند و جنایات زیادی علیه ایران انجام شد. مردم ایران و عراق با این سلاح ها و تجهیزات.

کنعانی خاطرنشان کرد: سازمان ملل نقش آلمان در مسلح کردن عراق به مواد شیمیایی را روشن کرده است، آلمان 139 اخطار از سازمان ملل در خصوص فروش سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی دریافت کرده است.

وی افزود: نتایج گزارش های سازمان ملل نشان می دهد که آلمان نقش مهمی در این زمینه داشته است و مجله DER اشپیگل نیز در این باره نوشته است و همواره شاهد نقض حقوق بشر و حقوق زنان در آلمان بوده ایم.

ایران با هیأت حقیقت یاب سازمان ملل متحد همکاری نخواهد کرد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر قطعنامه اخیر ضدایرانی صادر شده در شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت: همانطور که ایران رسما اعلام کرده است تحت عنوان هیأت حقیقت یاب با این کمیته سیاسی همکاری نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب وظایف ملی خود کمیته ملی را با حضور کارشناسان، حقوقدانان و نمایندگان رسمی و غیر رسمی تشکیل داده است، به این معنا که به مسئولیت ذاتی و ملی خود معتقد است. عانی تصریح کرد: کشور در حال انجام وظایف و بررسی همه جانبه در این زمینه است.

بنابراین استفاده شتابزده از سازوکارهای حقوق بشر و رویکردهای سیاسی مردود است و به مفهوم حقوق بشر کمکی نخواهد کرد.»

ایران اتهامات صهیونیست ها مبنی بر نقش ایران در حمله به نفتکش را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی که صهیونیست ها ایران را به آن متهم کردند، این اتهامات را رد کرد و گفت: اتهامات واهی علیه ایران هدف رژیم صهیونیستی است. و سایر متحدانش و اگر ایران کاری انجام دهد، آنقدر شجاع است که مسئولیت آن را بپذیرد.

عراق مسئول امنیت خطوط مرزی مشترک با ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اقلیم کردستان بخشی از خاک عراق است و دولت عراق مسئول امنیت خطوط مرزی مشترک دو کشور ایران و عراق است، گفت: اخباری شنیدیم که دولت عراق تصمیم گرفته است که نیروهای رسمی خود را در مرزهای کردستان عراق مستقر کند، امیدواریم این استقرار انجام شود، اگر دولت عراق در این زمینه نیاز به کمک فنی داشته باشد، آماده کمک به دولت عراق هستیم.

کنعانی درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه گفت: ما ضمن درک نگرانی های امنیتی ترکیه، معتقدیم که چارچوب های دوجانبه میان ترکیه و همسایگانش بهترین چارچوب برای حل و فصل اختلافات است.

MP/IRN84955465


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا