عمومی

ایتالیا از اتحادیه اروپا می خواهد که به IRA آمریکا پاسخ قاطع بدهد

وزیر اقتصاد ایتالیا روز شنبه گفت که چشم انداز افزایش بعدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا برای کشورهای دارای بدهی بالا مانند ایتالیا نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جیانکارلو جورجتی در سخنرانی خود در رویدادی در رم گفت: ما چندین سال است که به عنوان یک کشور از وضعیت مطلوب با نرخ‌های بهره نزدیک یا زیر صفر بهره برده‌ایم و این اکنون در حال تغییر است.

بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه نرخ بهره پایه خود را 50 واحد پایه افزایش داد، اما امیدها مبنی بر پایان یافتن این افزایش ها را از بین برد و به جای افزایش بیشتر در ماه های آینده هشدار داد.

وزرای دولت راستگرای ایتالیا از بانک مرکزی اروپا انتقاد کردند که فشار مالی بر یکی از بدهکارترین کشورهای منطقه یورو را افزایش داد.

جورجتی، یکی از اعضای ارشد حزب ائتلاف لیگ، گفت که افزایش نرخ بهره “به نوعی باید به ما توصیه کند که در رابطه با امور مالی عمومی و ارزیابی عواقب آن برای اقتصاد واقعی دقت بیشتری داشته باشیم.”

از آنجایی که قیمت های بالای انرژی انرژی اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد، ایتالیا حدود 21 میلیارد یورو در بودجه سال 2023 خود که در حال حاضر در حال عبور از پارلمان است، برای کمک به شرکت ها و خانواده ها برای مقابله با قبوض برق و گاز در سه ماهه اول سال آینده در نظر گرفته است.

جورجتی هشدار داد که انتظار کاهش قبوض تا ماه مارس “غیر واقعی” است و گفت رم در حال بررسی اقدامات امدادی جدید، از جمله طرحی برای تعیین قیمت حفاظت شده برای مصرف انرژی تا 70 تا 80 درصد نسبت به سال‌های گذشته است.

وی گفت: این مکانیسم با هدف تشویق به صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند از بهار سال آینده اجرایی شود.

جورجتی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا به قانون کاهش تورم ایالات متحده (IRA) که به گفته او تهدیدی برای اقتصاد ملی است، پاسخی قوی و استراتژیک بدهد.

برخی از شرکت های ایتالیایی در حال بررسی انتقال تولید به ایالات متحده به دنبال طرح IRA هستند، این یک فاجعه خواهد بود.

اتحادیه اروپا نگران است که طرح 430 میلیارد دلاری IRA، با معافیت‌های مالیاتی سخاوتمندانه برای تولید داخلی قطعات بخش انرژی، ممکن است کسب‌وکارهای اتحادیه اروپا را فریب دهد و شرکت‌های اروپایی، از تولیدکنندگان خودرو گرفته تا سازندگان فناوری سبز، را به ضرر برساند.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا