عمومی

ایالات متحده 1.8 میلیارد دلار کمک به اوکراین از جمله سیستم پاتریوت ارسال می کند

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی جزئیات بسته کمکی را روز سه شنبه تشریح کردند که نخواستند نامشان فاش شود.

سازمان های رسانه ای به نقل از منابع ناشناس نیز روز چهارشنبه گزارش دادند که زلنسکی می تواند برای دیدار با بایدن و بازدید از کنگره آمریکا به واشنگتن دی سی برود. یک منبع به خبرگزاری رویترز گفت، سخنگوی زلنسکی به درخواست اظهارنظر درباره این سفر پاسخی نداد و نگرانی‌های امنیتی هنوز می‌تواند رهبر اوکراین را مجبور به تغییر برنامه‌های خود کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در نامه‌ای اعلام کرد که جلسه کنگره چهارشنبه شب برگزار می‌شود که «تمرکز بسیار ویژه‌ای بر دموکراسی خواهد داشت» و این گمانه‌زنی‌ها درباره سفر رئیس‌جمهور اوکراین به پایتخت آمریکا را تشدید کرد. الجزیره گزارش داد

به گزارش آسوشیتدپرس، بسته کمکی 1.8 میلیارد دلاری که قرار است توسط بایدن اعلام شود، نشان‌دهنده گسترش انواع تسلیحات پیشرفته است که ایالات متحده در حال ارسال اوکراین برای تقویت دفاع هوایی این کشور در برابر حملات موشکی روسیه است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این بسته که انتظار می‌رود روز چهارشنبه اعلام شود، شامل حدود 1 میلیارد دلار تسلیحات از سهام پنتاگون و 800 میلیون دلار بودجه دیگر از طریق ابتکار کمک امنیتی اوکراین است که تسلیحات، مهمات، آموزش و سایر موارد را تامین می‌کند. مساعدت، مقامات گفتند.

تصمیم دولت بایدن برای ارسال سامانه موشکی پاتریوت علیرغم تهدیدهای روسیه مبنی بر اینکه تحویل چنین باتری موشکی پیشرفته زمین به هوا گامی تحریک آمیز تلقی می شود و این سامانه – و هر خدمه همراه آن – هدف مشروعی خواهد بود، اتخاذ شد. ارتش مسکو

زمان ورود پاتریوت به خط مقدم در اوکراین مشخص نیست و نیروهای ایالات متحده باید اوکراینی ها را در مورد نحوه استفاده از سیستم پیشرفته آموزش دهند. این آموزش ممکن است چند هفته طول بکشد و انتظار می رود در منطقه آموزشی Grafenwoehr در آلمان انجام شود.

تمام آموزش نیروهای اوکراینی توسط ایالات متحده و متحدان غربی در کشورهای اروپایی انجام شده است.

اعلام مورد انتظار بسته کمکی در حالی صورت می گیرد که کنگره ایالات متحده آماده است 44.9 میلیارد دلار دیگر به عنوان کمک به اوکراین به عنوان بخشی از لایحه هزینه های قابل توجه تصویب کند. این امر تضمین می کند که حمایت ایالات متحده از کیف در سال آینده و پس از آن ادامه خواهد داشت، زیرا جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در ژانویه به دست می گیرند.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا