اخبار روز

نشانه های هک شدن موبایل!/ راه حل

به نقل از شمانیوز به گزارش سایت طلا، هکرها می توانند با ارسال سیگنال به کمک روشی به نام GhostTouch ژست های لمسی را شبیه سازی کرده و با هک گوشی شما کنترل آن را در دست بگیرند.

بر اساس آخرین یافته های کارشناسان، برخی هکرها می توانند از راه دور گوشی های کاربران را هک کرده و بدون نصب بدافزار کنترل آن ها را در دست بگیرند.

محققان NordVPN اخیراً روش جدیدی برای هک گوشی‌های هوشمند یافته‌اند که در آن سیگنال‌های الکترومغناطیسی به دستگاه ارسال می‌شود و بنابراین برخی از حرکات حرکتی مانند کشیدن انگشت، ضربه زدن و غیره شبیه‌سازی می‌شوند.

این روش که GhostTouch نام دارد اولین بار توسط دانشمندان دانشگاه ژجیانگ چین و دانشگاه صنعتی دارمشتات آلمان کشف شد.

هک جدید GhostTouch در کمین گوشی شما!

در چند وقت اخیر گزارش های زیادی مبنی بر استفاده هکرها از روش GhostTouch و دسترسی به اطلاعات کلیدی مانند رمز عبور، اطلاعات بانکی و … منتشر شده است.

هکرها نیز از این طریق توانسته اند بدافزار را روی گوشی نصب کنند.

البته لازم به ذکر است که برای استفاده از روش هک GhostTouch، دستگاه مهاجم باید نسبتا نزدیک به گوشی قربانی باشد. اما با توجه به الگوی مصرف کاربران در فضاهای عمومی، محققان این موضوع را مانع بزرگی برای هکرها نمی دانند!

یکی از محققان NordVPN در این رابطه گفت: متاسفانه مکان‌های عمومی مانند کتابخانه‌ها، کافه‌ها یا اتاق‌های کنفرانس مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که هکرها می‌توانند به صفحه لمسی گوشی‌های هوشمند نفوذ کنند!

این وضعیت زمانی بدتر می شود که صفحه گوشی رو به زمین یا میز باشد. زیرا در این شرایط هکرها می توانند با کمک دستگاه فرستنده شما سیگنال ارسال کرده و دستگاه را از راه دور هک کنند.

در این شرایط ممکن است کاربر هرگز متوجه هک شدن گوشی خود نشود.

NordVPN همچنین ادعا می کند که روش GhostTouch می تواند از فاصله چهل متری کار کند.

برای انجام این کار، هکرها باید دستگاه های فرستنده را زیر میز پنهان کرده و سیگنال های مربوطه را از طریق آنها ارسال کنند. در صورت برقراری ارتباط بین دستگاه فرستنده و گوشی، فاصله بین آنها اهمیتی نخواهد داشت و از هر فاصله ای می توان دستگاه را هک کرد.

تا به امروز 9 مدل گوشی هوشمند از جمله iPhone SE 2020، Samsung Galaxy S20 FE 5G، Redmi 8 و Nokia 7.2 به روش GhostTouch هک شده اند!

البته این ترفند چندان ظریف و دقیق نیست. زیرا حتی در صورت موفقیت آمیز بودن فرآیند، کاربران متوجه می شوند که فرآیندهای مختلفی در گوشی آنها در حال انجام است و می توانند با خاموش کردن یا انجام اقدامات دیگر به سرعت از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری کنند!

همچنین، از طرف دیگر، GhostTouch هنوز آنقدرها جریان اصلی نیست! طبق گفته NordVPN، در حال حاضر جستجوی عبارت “تلفن خودش را باز می کند” در گوگل حدود 209 میلیون نتیجه را به دست خواهد آورد.

طبیعتاً همه این نتایج مربوط به هک GhostTouch نیست. با این حال، برخی از آنها قطعا به این روش اشاره می کنند.

بهترین راه برای جلوگیری از هک شدن گوشی به روش GhostTouch این است که از لایه های امنیتی بیشتری مانند پین کد، الگو یا حسگر اثر انگشت برای ورود به گوشی خود استفاده کنید!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا