اخبار روز

اگر در دهان خود احساس تلخی می کنید، پس این بیماری در کمین دهان شماست

محسن اسماعیلی با بیان اینکه علت تلخی دهان ممکن است مربوط به رفلاکس اسید و صفرا در معده باشد، گفت: گاهی به دلیل سوء هاضمه عملکردی که معده به خوبی کار نمی کند، صفرا به معده برمی گردد و باعث التهاب خفیف می شود. و تحریک در این صورت فرد احساس تلخی در دهان می کند.

وی افزود: در برخی موارد ممکن است پس از مصرف برخی غذاها، استرس های روحی و روانی و مصرف برخی داروها، تلخی در دهان ایجاد شود. تلخی دهان به سن خاصی وابسته نیست و در هر سنی ممکن است رخ دهد. البته تلخی دهان معمولا در میانسالی و 40-50 سالگی ظاهر می شود.

به گزارش سرگرمی روز، اسماعیلی با اشاره به اینکه روش درمان تلخی دهان عمدتاً درمان رفلاکس معده و درمان سوء هاضمه عملکردی است، گفت: تلخی دهان در هر دو جنس ایجاد می شود و تفاوت چندانی با هم ندارند. برخی معتقدند که علت تلخی دهان مربوط به کیسه صفرا و سنگ کیسه صفرا است، اما اینطور نیست.

این متخصص بیماری های گوارشی با بیان اینکه تلخی دهان به تنهایی نشانه بیماری خاصی نیست، افزود: تلخی دهان به ندرت مربوط به بیماری های دهان و دندان است اما طعم بد و بوی بد دهان مربوط به بیماری های دندان، کیست، لوزه ها است. و غیره با هم حتی عفونت.

اسماعیلی تاکید کرد: افراد حساسی که تلخی زیادی در دهان دارند باید مراقب باشند داروهای مصرفی خود را در صورت عدم لزوم قطع کنند. توصیه می شود که معده این افراد خالی نباشد، زیاد غذا نخورند و بلافاصله بعد از غذا دراز نکشند. سیگار کشیدن همچنین می تواند تلخی دهان را بدتر کند و پیاده روی نیز می تواند به طور موثری تلخی دهان را تسکین دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا