اخبار روز سینما

اکبر عبدی در کنار دختر زیبایش رویش


به گزارش مگتو اکبر عبدی (4 ساله) شهریور 1339، تهران) یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و برنده مدال درجه یک فرهنگی و هنری است. اکبر عبدی بیشتر در نقش های کمدی ایفای نقش می کند و هیکل و چهره خاصی دارد که این فرصت را به او می دهد تا گریم های افراطی داشته باشد و چهره های متفاوتی مانند نوجوانان و زنان بسازد. اکبر عبدی دانشجوی دانشکده ادبیات و هنر صدا و سیما بود. اکبر عبدی که در سال 1339 در محله نازی آباد تهران از پدر و مادری اردبیلی متولد شد، پس از اخذ دیپلم در سال 1358 فعالیت هنری خود را با نمایش های آماتور آغاز کرد. او از سال 1362 وارد تلویزیون شد و تا به امروز در موضوعات مختلفی به ایفای نقش پرداخته است. عبدی را بیشتر با بازی های کمدی و طنز می شناسند. او اصالتاً اهل روستای آقا بکر اردبیل است. و در رتبه هشتم دی در سال 1394 کلید طلایی اردبیل به وی اهدا شد.

از بازی های فراموش نشدنی او می توان به فیلم های هروپیشه (محسن مخملباف) و آدم برفی (داود میرباقری) اشاره کرد. از محبوبیت و شهرت اکبر عبدی که نیمه دوم دهه هفتاد را در سکوت سینما گذراند تا حدودی کاهش یافت. بازی او در چند فیلم کمدی در اواخر دهه هفتاد مورد توجه قرار نگرفت و با وجود اینکه او برای بازی در فیلم های نان و عشق و موتور هزار نامزد دریافت جایزه از بیستمین جشنواره فیلم فجر در سال 1380 شد، اما بسیاری معتقدند او شرقی است. اوج او زمانی که یکی از بازیگران معروف و سودآور ایران بود، حالا پشت سر اوست.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا