اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

اپل ویژن پرو معرفی شد/ اولین هدست اپل برای بازار واقعیت ترکیبی!

دیجیاتو: اپل پس از سال ها انتظار بالاخره امشب در یک رویداد تاریخی از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام «Apple Vision Pro» رونمایی کرد. این دستگاه انقلابی می تواند تحولی را در بازاری که آیفون در دنیای فناوری ایجاد کرده بود ایجاد کند.

رویداد WWDC 2023 سرانجام میزبان رونمایی از هدست اپل ویژن پرو بود.اپل می گوید که کاربران می توانند دستگاه را با دست، چشم و دستورات صوتی خود کنترل کنند. مردم کوپرتینو می گویند هدفون آنها محتوای دیجیتال را با فضای اطراف ما یکپارچه می کند و این فناوری را محاسبات فضایی می نامند.

Apple Vision Pro یک سیستم عامل کاملاً جدید به نام VisionOS دارد که از رابط کاربری سه بعدی استفاده می کند. این سیستم عامل دارای یک اپ استور جدید و اختصاصی است که امکان دسترسی به اپلیکیشن های خاص هدست را فراهم می کند و البته می توانید از طریق این فروشگاه به آن دسته از اپلیکیشن های آیفون و آیپد که با این محصول جدید سازگار هستند نیز دسترسی داشته باشید.

اپل ویژن پرو معرفی شد. اولین هدست اپل برای بازار واقعیت مختلط / کنترل دستگاه با چشم و دستورات صوتی / با این هدست ها می توانید به صفحه نمایشی حتی بزرگتر از اتاق خود دسترسی پیدا کنید / سازگاری صداها با محیط با استفاده از فناوری جدید Apple Vision Pro / در دسترس اوایل سال آینده در قیمت 3 $499

تجربه استفاده از این هدست تنها به یک صفحه نمایش محدود نمی شود و کاربر می تواند اپلیکیشن ها را در هر اندازه و مکانی مشاهده کند. Vision Pro در درجه اول یک دستگاه واقعیت افزوده (AR) است، اما می‌توانید به راحتی به حالت واقعیت مجازی (VR) نیز بروید.

یکی از ویژگی های اپل ویژن پرو این است که به اطرافیان شما اجازه می دهد از پشت هدفون چشمان شما را ببینند. البته این کار از طریق قابلیتی به نام EyeSight انجام می شود که ویدیویی از چشمان شما نشان می دهد تا بتوانید تجربه ای همه جانبه در داخل هدست داشته باشید و اطرافیانتان بتوانند همزمان چشمان شما را ببینند.

Apple Vision Pro به کاربران کمک می کند به رایانه های مک متصل شوند و خروجی صفحه نمایش خود را به فضای مجازی بیاورند. این دستگاه از برخی لوازم جانبی مانند Magic Keyboard و Magic Trackpad با بلوتوث نیز پشتیبانی می کند.

اپل ویژن پرو معرفی شد. اولین هدست اپل برای بازار واقعیت ترکیبی / کنترل دستگاه با چشم و دستورات صوتی / با این هدست ها می توانید به صفحه نمایش بزرگتر از اتاق خود دسترسی پیدا کنید / سازگاری صداها با محیط با استفاده از فناوری جدید Apple Vision Pro / موجود از ابتدا سال آینده با قیمت 3 $499

علاوه بر این، Vision Pro اولین دوربین سه بعدی اپل است که می تواند با کمک Spatial Audio ویدیوهای عمیق ضبط کند. کسانی که در کوپرتینو هستند می گویند که دستگاه نشان می دهد چه زمانی در حال ضبط ویدیو است و چه زمانی نه.

با استفاده از این هدست، می توانید ویدیوها را در محیطی شبیه به تئاتر تماشا کنید و به صفحه نمایشی حتی بزرگتر از اتاق خود دسترسی داشته باشید. اپل همچنین از انتشار ویدیوها و بازی هایی برای ویژن پرو خبر داده است که شامل محتوای پریمیوم دیزنی می شود.

Apple Vision Pro قدرت خود را از تراشه M2 می گیرد که البته دارای یک پردازنده کمکی به نام R1 برای پردازش آنی داده های حسگر است. با این دستگاه می توانید از اپلیکیشن های آشنا مانند سافاری استفاده کنید و در عین حال با اطرافیان خود تعامل داشته باشید. در تماس های ویدیویی Facetime نیز می توانید مخاطبان مقابل خود را در اندازه واقعی خود ببینید.

اپل همچنین تجربه مشاهده تصاویر و ویدیوها را بهینه کرده است. اگرچه این هدفون برای استفاده در محیط داخلی طراحی شده است، اما اپل می گوید به لطف نسخه های جدیدتر برنامه هایی مانند FaceTime، حتی می توانید از Vision Pro در حال حرکت استفاده کنید.

هدفون های اپل از سیستم VisionOS استفاده می کنند و بسیاری از اپلیکیشن ها برای آن بهینه شده اند. به عنوان مثال اپلیکیشن های مایکروسافت و زوم برای استفاده در ویژن پرو آماده شده اند و دیزنی پلاس به طور همزمان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اپل در هدفون خود از یک لنز سه عنصری منحصر به فرد و صفحه نمایش microOLED استفاده کرده است که ظاهرا تصاویر را با دقت و کیفیت فوق العاده بالا نمایش می دهد. در دو پنل نمایشگر این دستگاه 23 میلیون پیکسل وجود دارد که برابر با وضوح بیش از 4K برای هر چشم است. علاوه بر این، افرادی که از عینک طبی استفاده می کنند، می توانند از لنزهای طراحی شده توسط Zeiss استفاده کنند که به صورت مغناطیسی به دستگاه متصل می شود.

Vision Pro از یک سیستم جدید “صوت فضایی” استفاده می کند که صدای فراگیر جذابی را به گوش شما می رساند. این فناوری با کمک سیستم ردیابی پرتو صدا می تواند صداها را با محیط شما تطبیق دهد.

هدفون های اپل در داخل از دوربین های مادون قرمز و LED برای ایجاد نور استفاده می کنند. در بیرون سنسورهای لیدار و سنسورهای دوربین معمولی وجود دارد. دوربین های رو به پایین دست های شما را ردیابی می کنند تا کنترل آسان رابط کاربری را امکان پذیر کنند. ویژن پرو در مجموع دارای 5 سنسور و 12 دوربین است.

قسمت بیرونی بدنه کاملاً از شیشه صیقلی ساخته شده و در داخل یک قاب آلومینیومی سبک قرار گرفته است. در قسمت بالایی بدنه یک دکمه و یک تاج دیجیتال مشابه آنچه در اپل واچ دیده بودیم وجود دارد. طراحی اپل ویژن پرو ماژولار است تا بهترین اندازه را برای سر شما داشته باشد. کپسول هایی در کناره های گوشی برای انتقال صدا به گوش شما وجود دارد.

باتری اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل در خارج از بدنه قرار دارد و از طریق کابل به دستگاه متصل می شود. این باتری به Vision Pro اجازه می دهد تا حداکثر 2 ساعت شارژ شود. البته می توانید این دستگاه را مستقیماً به منبع تغذیه متصل کرده و به طور دائم از آن استفاده کنید.

نمایشگر Vision Pro یک سیستم امنیتی بیومتریک جدید به نام Optic ID دارد. این سیستم در واقع معادلی به جای Touch ID و Face ID است که چشمان شما را تشخیص می دهد تا قفل دستگاه را فقط برای شما باز کند.

هدست اپل ویژن پرو اوایل سال آینده با قیمت 3499 دلار عرضه خواهد شد. این محصول ابتدا فقط در ایالات متحده عرضه می شود، اما در سال 2024 در بازارهای دیگر عرضه خواهد شد.

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان اپل ویژن پرو معرفی شد. اولین هدست اپل برای بازار واقعیت ترکیبی / کنترل دستگاه با چشم و دستورات صوتی / با این هدست ها می توانید به صفحه نمایش بزرگتر از اتاق خود دسترسی پیدا کنید / سازگاری صداها با محیط با استفاده از فناوری جدید Apple Vision Pro / موجود از ابتدا سال آینده با قیمت 3499 دلار

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا