اخبار ورزشی

اولین مدال برنز کاروان تکواندو ایران در مسابقات جهانی

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، بیست و ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان امروز دوشنبه 17 خرداد به همت جمهوری آذربایجان در باکو آغاز شد. در روز نخست این رقابت ها «متین رضایی» در وزن 68- کیلوگرم قهرمان شد. و «تینا معدنلو» وزن 57- کیلوگرم نمایندگان ایران در نهایت با برتری متین رضایی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

این تکواندوکار 17 ساله ایرانی که با غلبه بر رقبایی از هند، برزیل، اسپانیا و چین راهی نیمه نهایی شده بود، در این مرحله به مصاف مرد اول وزن 68- کیلوگرم جهان رفت. متین رضایی در نیمه نهایی مسابقات جهانی تکواندو بردلی سیندن قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از انگلیس بیرون آمد و در 2 راند متوالی شکست خورد.

دور اول این مبارزه دیدنی با برتری 15 بر 13 تکواندوکاران بریتانیایی علیرغم تلاش متین رضایی همراه بود. رضایی تکواندوکار 17 ساله ایران در دور دوم مقابل انگلیس قهرمان جهان حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه 21 بر 5 شکست خورد تا فینال را از دست بدهد و مدال برنز قهرمانی جهان را از آن خود کند.

به گزارش پی ام آپ، مدال برنز متین رضایی اولین مدال تیم تکواندو ایران در مسابقات جهانی است. ۲۰۲۳ در باکو بود که دو تکواندوست کشورمان به دلیل دوپینگ قبل از مسابقات محروم شدند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا