اخبار فناوری و تکنولوژی

معرفی اولین مجری هوش مصنوعی ترکیه/ ویدئو

اولین مدیر اجرایی هوش مصنوعی ترکیه معرفی شد. اما این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی چه قابلیت ها و کاربردهایی دارد؟

در گذشته، کویت مجری خبر مبتنی بر هوش مصنوعی خود را معرفی کرد و اکنون ترکیه مجری خبر مجهز به هوش مصنوعی خود را معرفی کرده است. برخلاف فضه، گوینده اخبار کویتی، مدل مو، لباس و ظاهر این ربات خبرخوان با هر گزارش تغییر می کند.

اولین اپراتور هوش مصنوعی در ترکیه

در این مدت که بازار مدل های هوش مصنوعی داغ است، مدل های مختلفی معرفی شده اند که حتی برخی از آن ها توانایی انجام وظایف انسانی را نیز دارند. اکنون ترکیه این روند را ادامه داده و خبرخوان هوش مصنوعی خود را در قالب یک «ربات مجری» طراحی کرده است که می تواند آخرین اخبار شبکه های اجتماعی را در اختیار فالوورها قرار دهد.

مجری اخبار هوش مصنوعی ترکیه با نام «الکسا» آخرین تحولات ملی و جهانی را به همراه تصاویر در اختیار کاربران قرار می دهد. الکسا با پشتیبانی از موضوعات مختلف، از اقتصاد گرفته تا فناوری، آخرین اطلاعات موجود را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که الکسا در گزارش های مختلف به نظر تغییر می کند و با لباس های متفاوت در آنها ظاهر می شود. این پروژه با هدف تلفیق رسانه های کلاسیک با هوش مصنوعی، با هدف تمرکز بر فعالیت های روزنامه نگاری در شبکه های اجتماعی است. با این حال، کویت و ترکیه اولین کشورهایی نیستند که مجری خبر هوش مصنوعی را معرفی می کنند، زیرا در سال 2018 خبرگزاری دولتی چین نیز خبرخوان مجازی خود را به شکل مردی با صدای نسبتاً روباتیک معرفی کرد. در حالی که رشد سریع هوش مصنوعی در زمان‌های اخیر مزایای جدیدی را در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی به ارمغان آورده است، همچنین نگرانی‌هایی را در مورد احتمال انتشار اطلاعات نادرست و تهدید مشاغل مردم ایجاد کرده است. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس ماه گذشته اعلام کرد که هوش مصنوعی بر دو سوم مشاغل جهان تأثیر خواهد گذاشت. به همین ترتیب، «مارکو آرجنتی»، مدیر ارشد اطلاعات این شرکت، گفت که مهندسان آن در حال آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی برای کدگذاری خودکار هستند.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا