اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

مزایای استفاده از سیم کارت همراه اول برای زائران سفر حج

در گزارش قبلی با بررسی و مقایسه تعرفه ها و طرح های اپراتور موبایل اول و اپراتور عربستان سعودی به این نتیجه رسیدیم که استفاده از سیم کارت همراه اول در سفر حج و فعال سازی رومینگ از این اپراتور از یک سو هزینه های ارتباطی حج را به نصف کاهش می دهد و از طرفی در صورت استفاده از این طرح ها، مشترکان در استفاده از سیم کارت های عربی با چالش جدیدی مواجه نخواهند شد.

در واقع نگهداری سیم کارت تلفن همراه اول نه تنها از نظر اقتصادی ارزان‌تر است، بلکه زائران خانه خدا در صورت استفاده از این سیم‌کارت‌ها به اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌های ایرانی دسترسی دارند و عملیات بانکی خود را بدون محدودیت انجام می‌دهند. تبدیل ریال برای پرداخت تلفن همراه و مشارکت در امور مربوطه برای آنها امکان پذیر نخواهد بود.

همراه اول در ادامه این مسیر و در راستای مسئولیت های اجتماعی خود فرصت فوق العاده دیگری را برای آرامش خاطر زائران در سفر حج به عربستان فراهم کرده است که آن امکان تماس صوتی، تصویری و متنی رایگان از طریق پیام رسان روبیکا است.

زائرانی که قصد خروج از کشور را به مقصد عربستان سعودی دارند می توانند با رومینگ همراه اول تمامی تماس های صوتی، تصویری و متنی خود را از طریق روبیکا به صورت رایگان انجام دهند. برای این کار بهتر است زائران قبل از سفر و در کشور ما روبیکا را روی گوشی خود نصب و فعال کنند تا بتوانند از امکانات قسمت پیام رسانی این بستر استفاده کنند.

مجموعه اقدامات همراه اول برای زائران در سال 1402 خیال مشترکان را از نظر امکانات ارتباطی راحت کرده است و مسافران خانه خدا با سیم کارت همراه اول دیگر نگرانی از این بابت نخواهند داشت.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا