اخبار روز سینما

انصراف برخی ناشران از نمایشگاه کتاب تهران سخنگوی نمایشگاه: شما نمی توانید فرهنگ کشور را تحریم کنید. به مردم بی احترامی کردند

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت: تا ساعت 13 امروز ناشران 11.2 میلیارد تومان فروش داشته اند. این رقم در سال گذشته 4 میلیارد تومان بود که افزایش چشمگیری داشته است و ناشران در یک روز نسبت به سال گذشته دوبرابر تعامل را تجربه کردند.

نخستین نشست خبری علی رمضانی سخنران و نایب رئیس سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور اصحاب رسانه در غرفه «کوشک کتاب» برگزار شد.

رمضانی در این جلسه استقبال مردم در روز دوم را شگفت زده کرد و گفت: از صبح روز گذشته بخش های مختلف فعالیت خود را آغاز کردند و توانستند نظر مردم را جلب کنند.

وی افزود: علیرغم اعلام قبلی رسانه ای مبنی بر بازگشایی نمایشگاه در ساعت 10 صبح، شاهد حضور زودهنگام مردم پشت درب ها بودیم، بنابراین توصیه می کنم مردم در روزهای بعد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و حضور خود را در ساعات مختلف توزیع کنند تا شاهد ترافیکی نباشیم.

سخنگوی نمایشگاه ادامه داد: امسال چیدمان نمایشگاه نسبت به دوره قبل متفاوت بوده است تا فضای آرام تری برای مردم و غرفه داران فراهم شود. علاوه بر این موضوع ایمنی مخاطب در این طراحی دیده شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم نمایشگاه را خانواده محور کنیم، گفت: تا ساعت 13 امروز ناشران در سامانه 11.2 میلیارد تومان فروش داشته اند، سال گذشته این رقم 4 میلیارد تومان بوده که افزایش چشمگیری داشته است و ناشران نیز فروش داشته اند. نامزدی خود را در مقایسه با سال گذشته که در یک روز تجربه کردند دو برابر شد.

رمضانی افزود: تاکنون 96 هزار نسخه از کتاب فروخته شده و 27 هزار بسته کتاب به صورت پستی تحویل شده است و از فروشندگان می خواهیم مردم را کمتر منتظر بذارن و بسته ها را زودتر آماده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی ناشران تلویحا نمایشگاه را تحریم کردند اما در نمایشگاه مجازی حضور دارند، گفت: نمی توان حوزه بزرگ فرهنگ کشور را تحریم کرد. وزارت فرهنگ به وظیفه خود بستر را برای همه فراهم کرده است. تعداد قابل توجهی از ناشران هم شرکت کردند و شاید 5 درصد از حضور خودداری کردند و از گرفتن انرژی خوب از مردم خودداری کردند و این را می توان نوعی بی احترامی به مردم دانست.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه ناشران حاضر در بخش مجازی در تلاش برای ارائه محصولات خود هستند، ادامه داد: نمایشگاه کتاب برای کسی دعوت نامه ارسال نکرده و با حضور کسی مخالفت نکرده است. خود مردم بهترین قاضی در این مورد خواهند بود.

وی بیان کرد: امسال بالاخره راهکاری برای دسترسی به محتوا پیدا شد که در قالب نمایشگاه مجازی به نمایش درآمد و کتابفروشان نیز برای اولین بار حضور پیدا کردند.

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا راه حلی برای ناشران کپی شده است یا خیر، گفت: آیین نامه نمایشگاه امسال با دقت بیشتری کار خود را انجام داد و حضور ناشران کپی امسال کمتر از سال های گذشته بود.

وی در خصوص افزایش ساعات نمایشگاه در روزهای پایانی هفته گفت: نمایشگاه در روزهای آخر هفته یک ساعت تمدید می شود و تا ساعت 9 شب در خدمت مردم خواهیم بود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب در اولین روز از برپایی این نمایشگاه در خصوص پلمپ انتشارات روزنه گفت: ممکن است غرفه با ضوابط و مقررات مطابقت نداشته و حتماً مسئول آن در جریان این کار هست.  “.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا