اخبار روز سینما

انحصار نظارت بر محتوای VOD ها در برنامه هفتم توسعه به صداوسیما داده شد!

ما سعی کردیم در مقاله انحصار نظارت بر محتوای VOD ها در برنامه هفتم توسعه به صداوسیما داده شد!

نیاز شما را برآورده کنیم چون نیاز است تا از اخبار روز با خبر باشید و همچنین خوشحال خواهیم شد که نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

نظارت انحصاری بر محتوای VOD در برنامه هفتم صدا و سیما توسعه یافته است. پس باید شاهد پخش VOD های مبتنی بر انحصار صدا و سیما باشیم.

نظارت انحصاری بر محتوای VOD در رادیو پخش شد. همانطور که در برنامه هفتم توسعه زین پس اشاره شده است رادیو و وزارت ارشاد اسلامی آنها می توانند مستقیماً پخش زنده و محتوای VOD را نظارت کنند. این پروژه توسط دو مقاله مورد بررسی قرار گرفته است که ساترا نیز قبلاً در مورد آنها صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: افزایش هزینه اشتراک در پلتفرم های مشاهده خانه؛ تماشای سریال گران شد!

انحصار نظارت بر محتوای VOD به صدا و سیما سپرده شد

در برنامه توسعه 7 دو مقاله به موضوع تولید محتوا در فضای مجازی اشاره شده است. در مطالب ذکر شده بر انحصار تلویزیون و رادیو در پخش برنامه های زنده و در پخش و نظارت بر پخش زنده تاکید شده است، اما از این منظر دو نماینده از وزارت ارشاد ذکر شده است که در این زمینه نقش خواهند داشت. روند صدور مجوز پیش از این رئیس سترا از حضور نمایندگان وزارت ارشاد در جلسات این سازمان صحبت کرده بود و اکنون در برنامه هفتم توسعه این موضوع به صورت علنی مطرح و تاکید شده است.

انحصار نظارت بر محتوای VOD به صدا و سیما سپرده شد

برنامه هفتم توسعه در دو ماده 164 و 173 به مقوله تولید محتوا در فضای مجازی و اعطای مجوز و نظارت بر این محتوا می پردازد. در این دو ماده یک تقسیم کار وجود دارد که اکثر وظایف به صدا و سیما و بخشی دیگر مربوط به وزارت ارشاد است. این در حالی است که وزارت ارتباطات نیز موظف است پهنای باند و امکانات لازم را برای صدا و سیما فراهم کند.

در ماده 164 مقرر شده است که برای حمایت از تولید محتوا در حوزه فضای مجازی و رسانه های دیجیتال با محوریت گسترش و تعمیق فرهنگ ایرانی اسلامی و همچنین مقابله موثر با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی- سیاسی دشمنان، اقدام شود. باید با تقسیم کار بین نهادهای ذیربط انجام شود.

در برنامه مذکور مقرر شده است که مسئولیت تنظیم و اعطای مجوز و نظارت بر خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب، کتاب، بازی های رایانه ای، تبلیغات و نظایر آن که در چارچوب وظایف و مأموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. . جهت گیری در فضای مجازی به عهده وزارت مذکور است. البته در این برنامه تاکید شده است که اگر برخی از رسانه های فوق از صدا و تصویر فراگیر استفاده می کنند، یعنی دارای برنامه های تصویری در اینترنت هستند، موظف به رعایت دستورالعمل های توافق شده بین سازمان برنامه و بودجه هستند. کشور و وزیر فرهنگ

مسئولیت تنظیم، صدور مجوز و نظارت بر رسانه‌های فعال در حوزه صوتی و تصویری اعم از رسانه‌های مخاطب و ناشر و سریال‌های شبکه خانگی به صداوسیما محول شده است. نظارت و تنظیم آگهی ها و آگهی های این حوزه نیز بر عهده سازمان صدا و سیما خواهد بود.

اما در این بین وزارت ارشاد نیز دو نماینده خواهد داشت که در هر یک از شوراهای صدور پروانه ساخت، مجوز انتشار و مجوز پخش تبلیغات تجاری نقش آفرینی خواهند کرد.

در ماده 173 این لایحه آمده است: سازمان صدا و سیما موظف است برنامه های جمهوری اسلامی ایران را به صورت کاملا رایگان در داخل کشور پخش کند و این سازمان موظف است با موضوعاتی مانند عدالت خواهی و تسریع در پیشرفت کشور محتواسازی کند.

در اصل 165 نیز تاکید شده است که برای حفظ حقوق معنوی و مادی فرهیختگان و جلوگیری از انتشار اخبار کذب، وزارت ارشاد باید سالانه بیست درصد محتوای علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور را شناسایی کند. بر اساس تقسیم کار شورای عالی فضای مجازی. در این برنامه توضیح بیشتری از عمل «شناسایی» داده نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد انحصار صدا و سیما در نظارت بر محتوای VOD چیست؟ نظرات خود را با پی ام آپلود در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری ما را دنبال کنید.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا