اخبار روز

صادر کردن خودسرانه مجوز گرانی!/ در بازار لبنیات چه خبر است؟

به گزارش پی ام آپ، رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در پاسخ به افزایش 2 هزار تومانی شیر نر خام در نامه ای به صنایع لبنی اعلام کرد: با رعایت دستورالعمل قیمت کالاهای تولید ملی بر اساس تعرفه جدید شیر خام، پتروشیمی، حقوق و دستمزد، نرخ ارز، حمل و نقل و سایر عوامل موثر در قیمت تمام شده، برای تولید و عرضه محصولات کامل و جلوگیری از هرگونه کمبود لبنیات.

در متن نامه انجمن صنفی صنایع لبنی ایران به شرکت های عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنایع لبنی ایران آمده است:

احتراماً به موجب تصمیمات اتخاذ شده در یک هزار و یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه هیأت مدیره انجمن که در روز دوشنبه مورخ 1/3/1302 برگزار گردید، مقرر گردید:

“در اجرای مصوبه مورخ 1402/2/7 کارگروه تنظیم بازار کشور و ابلاغیه شماره 020.20270 مورخ 1402/2/20 «شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی»، صنایع لبنی عضو انجمن از تاریخ 1402/3/1 به ازاء هر کیلوگرم شیرخام کیفی گاوی مطابق استاندارد ملی، مبلغ 150.000 ریال و به ازاء هر یکدهم درصد چربی مازاد بر 3.2 درصد مبلغ 2000 ریال به دامداری‌های طرف قرارداد خود پرداخت کنند.

با توجه به اینکه تا به امروز علیرغم مکاتبات مکرر و جلسات متعدد با مسئولان محترم دولتی، قیمت سه محصول لبنی (شیر، ماست و پنیر) توسط کارگروه تنظیم بازار، سازمان حمایت، اداره کشاورزی ابلاغ نشده است و لبنیات اعضای این انجمن دیگر نمی توانند در بلاتکلیفی حرکت کنند و پرداخت نرخ مصوب جدید شیرخام را به مزارع محترم موکول کنند. رشد ثبات گاوداری ها و تولید شیر خام در کشور را به خطر می اندازد و صنایع لبنی را در معرض خطر کم عرضه شیر قرار می دهد، بنابراین طبق دستورالعمل قیمت کالاهای تولید ملی به شماره 4273.1 مورخ 25/05/1389 و با توجه به قیمت جدید شیرخام، محصولات پتروشیمی، دستمزد و حقوق، نرخ ارز، حمل و نقل و سایر عوامل موثر بر قیمت تمام شده، باید نسبت به تولید و عرضه کامل محصولات و جلوگیری از هرگونه کمبود لبنیات اقدام کرد.

هیئت مدیره این انجمن به همه واحدهای عضو اکیدا توصیه می کند با در نظر گرفتن هزینه های تورمی و تمامی عوامل کلان اقتصادی موثر بر افزایش قیمت تمام شده لبنیات، به گونه ای برنامه ریزی کنند که در راستای حمایت از سفره مردمی و «تضمین امنیت غذایی» باشد. “خانوار ایرانی. تامین کالاهای مورد نیاز همه طبقات جامعه. این اقدامی موثر برای حفظ مشتریان در بین تمامی اقشار و در عین حال تلاش برای تضمین بقای شرکت های تولیدی است. جامعه با محدودیت های درآمدی متفاوت خواهد بود. لطفا توجه داشته باشید که “عمر تولید تنها با جلب رضایت مشتریان امکان پذیر است”.

بدیهی است واحدهای تولیدی عضو تا صدور مصوبات جدید از جانب مقامات ذیصلاح و ذیربط، با روش جاری ادامه فعالیت داده و مسئولیت صحت و سقم قیمت کالاهای عرضه شده و پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی قانونی را راسا خود به عهده خواهند داشت”.

صادر کردن خودسرانه مجوز گرانی!/ در بازار لبنیات چه خبر است؟

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا