اخبار روز

انتخابات آمریکا و یک غارت جدی به نام رابرت کاندی و معاونش خانم شاناهان! (+عکس)

جان هندریکسون در اقیانوس اطلس نوشت: آیا رابرت اف کندی جونیور آیا نباید مدت ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حذف می شد؟ روز سه‌شنبه، کندی، نامزد سابق مستقل دموکرات‌ها، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 را در یک گردهمایی در اوکلند کالیفرنیا معرفی کرد و او کسی بود. نبود بجز نیکول شاناهان، یکی کارآفرینان سیلیکون ولی

به گزارش انتخاب، در ادامه این مقاله آمده است: شاناهان به هیچ وجه نام آشنای عرصه سیاسی آمریکا نیست. او موقعیت کندی را به عنوان یک نامزد خارج از ساختار دو حزبی آمریکا از سه طریق تقویت خواهد کرد. خانم شاناهان تنها 38 سال دارد و می تواند به کندی در کسب رای جوانان کمک کند. قوانین چندین ایالت، نامزدها را ملزم می کند که نام نماینده خود را ارائه دهند تا نام آنها در برگه های رأی چاپ شود. بنابراین، صرف انتخاب کندی ممکن است حضور رقابتی کندی را در ایالت های مختلف بهبود بخشد. و البته پول هم دارد. کمک های خیریه شاناهان نشان می دهد که ارزش این زن ده ها یا شاید صدها میلیون دلار برای کمپین کندی است. شاناهان این هفته در یک گردهمایی کمپین برای حامیان کندی گفت: “هدف از ثروتمند شدن کمک به افراد نیازمند است… و من می خواهم آن را به سیاست بازگردانم.”

رابرت کندی

حزب تازه تاسیس “ما مردم” کندی هنوز شانس کمی برای پیروزی در انتخابات نوامبر دارد. او تاکنون تنها توانسته است نام خود را در ایالت یوتا به صندوق رأی اضافه کند. با این حال، پتانسیل حضور او برای “در انتخابات خرابکاری کنید هنوز بالاست کندی به خوبی از این موضوع آگاه است. با این حال، او این پیشنهاد را رد می کند که این امر احتمالاً آرای هر نامزد خاصی را کاهش می دهد. او خود را تهدیدی بالقوه برای نامزدهای هر دو حزب برجسته آمریکایی می داند. کندی به حامیان خود گفت: “کارزار انتخاباتی ما یک اقدام مخرب است.” او توضیح داد که هدف او بزرگتر و گسترده تر از یک انتخابات است. حضور مستقل ما در انتخابات ریاست جمهوری باید در نهایت انحصار قدرت را از دموکرات ها و جمهوری خواهان سلب کند.

کندی از زمانی که در آوریل گذشته در انتخابات شرکت کرد، به طور کلی 10 تا 20 درصد از آرا را در نظرسنجی ها به دست آورده است. یک نظرسنجی که هفته گذشته در ایالت های مهم انجام شد نشان داد که حضور او شکاف بین ترامپ و بایدن را یک درصد افزایش داد. ترامپ در واکنش به حضور کندی در شبکه اجتماعی خود نوشت: او رقیب سیاسی جعلی جو بایدن است نه من.خیلی دوست دارم او هم در انتخابات شرکت کند.

شاید برای برخی، فعالیت مبارزاتی او هنوز هم شوخی به نظر برسد، اما تأثیر او در انتخابات نوامبر ملموس و واقعی خواهد بود. کندی برای تأثیرگذاری بر انتخابات نیازی به پیروزی در ایالت ها ندارد، او فقط باید در برخی زمینه ها رای کافی به دست آورد.

نیکول شاناهانشاناهان

در سال 2016، نظرسنجی‌ها، رسانه‌ها، فعالان سیاسی و اعضای ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون تعداد آمریکایی‌هایی را که از یک حزب ثالث حمایت می‌کردند یا تمایلی به بیان نظرات واقعی خود در نظرسنجی‌ها نداشتند، دست کم گرفتند و در نهایت به ترامپ رای دادند. این ممکن است دوباره با کندی اتفاق بیفتد.

دور شدن کندی از حزب دموکرات و به سمت مواضع مستقل در پاییز گذشته، او را از مناظرات انتخاباتی ملی حذف نکرد. در واقع این اقدام نتیجه معکوس داشت. تونی لیون، جمع آوری کمک مالی برای کارکنان کندی، به من گفت که تغییر موقعیت کندی در اکتبر، جمع آوری کمک های مالی را بسیار آسان تر کرد. لیون یکی از شخصیت های کنجکاو در اطرافیان کندی است. او یک فعال سیاسی نیست. او رئیس انتشارات Skyhorse است که برخی از کتاب‌های کندی از جمله کتاب پرفروش The Real Antonio Fauci را منتشر کرده است.

لیون به من گفت که «کاملاً مطمئن است» که نام کندی در همه 50 ایالت و ناحیه کلمبیا در برگه رأی خواهد بود. اگرچه بعید به نظر می رسد، لیون و همکارانش ادعا می کنند که به اندازه کافی امضا جمع آوری کرده اند تا کندی در چهار ایالت جورجیا، آریزونا، میشیگان و کارولینای جنوبی شرکت کند. کندی یکی او یکی از برجسته ترین طرفداران تئوری های توطئه در آمریکا است. به گفته لیون، دموکرات‌ها «گروهی از کلاهبرداران کثیف» را جمع‌آوری کرده‌اند تا از هر تکنیک ممکن برای سلب حق رای مردم آمریکا استفاده کنند.

کمپین بایدن تاکنون نامزدهای مستقلی مانند جیل استاین و کرنل وست را زیر نظر داشته است، اما بیشتر توجه این کمپین به کندی بوده است. سخنگوی ستاد بایدن در بیانیه ای گفت: “مرکز ما حتی یک رای نمی آورد.” “ما سرمایه گذاری تاریخی انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که شهروندان آمریکایی بدانند در این انتخابات چه چیزی در خطر است… این “مردم آمریکا با آن روبرو هستند.” یک انتخاب دشوار در نوامبر امسال بین دو نامزد برای رسیدن به 270 رای الکترال.

به نظر می رسد اظهارات لیون در مورد به کارگیری گروهی از کلاهبرداران کثیف به استخدام کارشناسانی مانند لیز اسمیت و مت کوریدونی توسط حزب دموکرات اشاره دارد که وظیفه آنها پذیرش نامزدهای شخص ثالث است. در گفتگوهای اخیر میان اعضای حزب دمکرات، سخنان ضد کندی بیش از هر زمان دیگری شنیده می شود. به عنوان مثال، اگر با هر کسی مرتبط با کمیته ملی دموکرات ها چک کنید، آنها به این نکته اشاره خواهند کرد که بزرگترین کمک کننده کندی فردی به نام تیموتی ملون است که در گذشته نیز به کمپین ترامپ کمک مالی کرده است.

کمپین ترامپ به درخواست من برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداد. حتی در حال حاضر، بسیاری از شهروندان آمریکایی چیز زیادی در مورد موضع کندی در مورد اسرائیل یا بدبینی و مخالفت او با واکسیناسیون نمی دانند. آنها فقط نام خانوادگی او را می دانند یا چیزهای مبهمی در مورد رفتار آنارشیستی او در دهه 60 شنیده اند. اما مشکل فقط موقعیت او نیست. حتی دموکرات های سنتی نیز از جذابیت نسبی کندی برای رای دهندگان بی اطلاع هستند. اگرچه او اکنون 70 سال سن دارد، اما حداقل در مقایسه با بایدن و ترامپ جوان به نظر می رسد.

واضح است که پیری بایدن یک عامل منفی است و در ماه نوامبر احساس خواهد شد. اما من این احساس را دارم که اطرافیان بایدن معتقدند و امیدوارند که رای دهندگان دموکرات در نهایت پس از پایان تابستان و مشخص شدن اهمیت و حساسیت انتخابات امسال پس از اطلاع از مواضع کندی به سمت نامزد اولیه حزب روی بیاورند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا