اخبار روز

افت قیمت خودروهای مونتاژی از 30 تا 90 میلیون تومان!


به گزارش مانی بان، قیمت خودرو در روزهای اخیر روند نزولی را تجربه کرد. این افت قیمت امروز نیز ادامه دارد و به عنوان مثال خودروی KMC K 7 کرمان موتور با افت 90 میلیون تومانی به 2.31 میلیارد تومان در بازار رسیده است.

خودروی KMC J 7 دیگر محصول این خودروساز با افت مشابه 90 میلیون تومانی 1.92 میلیارد تومان قیمت دارد.

در این روز KMC T 8 80 میلیون تومان، جک S 5 و جک S 3 هر دو 35 میلیون تومان و جک J 4 32 میلیون تومان کاهش یافت.

در گروه مدیران خودرو، قیمت Fonic FX (پریمیوم) با 50 میلیون تومان کاهش به۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان رسید. فینیکس اف ایکس (عالی) 30 میلیون تومان افت داشت و 2 میلیارد و 70 میلیون تومان قیمت داشت. فینیکس تیگو 8 پرومکس با 30 میلیون تومان کاهش بهسه میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان رسید. فینیکس تیگو 8 پرو با افت 30 میلیون تومانی 2 میلیارد و 910 میلیون تومان، فینیکس تیگو 7 پرو با افت 30 میلیون تومانی به 2 میلیارد و 120 میلیون تومان و چری آریزو 6 توربو پرو با افت 45 میلیون تومانی به فروش رسید و چری آریزو ۶ توربو پرو با افت ۴۵ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان ارزش گذاری شد.

در گروه بهمن خودرو ریسپکت با 30 میلیون تومان افت قیمت یک میلیارد و 590 میلیون تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، امروز قیمت خودرو لاماری ایما با 60 میلیون تومان کاهش دیگر به 2.22 میلیارد تومان رسید.

علاوه بر عوامل فوق، قیمت گذاری محصولات و کنترل قیمت در بازار باعث شده تا این بازار جذابیت خود را برای فروشندگان خودرو از دست بدهد. بنابراین کارشناسان معتقدند رکود و کاهش قیمت ها در بازار تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به تناسب کاهش متقاضیان خودرو، استقبال چندانی از دومین دوره طرح سامانه یکپارچه عرضه خودرو کم است و دیگر صف میلیونی برای خرید خودروهای داخلی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، بررسی امروز بازار خودرو حاکی از آن است که در گروه خودرو ایران، سورن پلاس (تیپ یک) با 15 میلیون تومان کاهش به 592 میلیارد تومان، سورن پلاس دوگانه سوز (تیپ یک) با 29 میلیون تومان کاهش به 628 میلیارد تومان رسیده است.  دنا پلاس تورو (۶ سرعته) با کاهش ۳۰ میلیون تومانی به ۸۰۰ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک با کاهش ۲۳ میلیون تومانی به ۹۲۴ میلیون تومان، پژو پارس TU۵ سفارشی ELX با کاهش ۲۰ میلیون تومانی به ۷۷۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت ۲۱ میلیون تومانی به ۵۴۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای (فرمان برقی) با کاهش ۲۵ میلیون تومانی به ۷۰۰ میلیون تومان، تارا دستی با کاهش ۱۶ میلیون تومانی به ۷۳۲ میلیون تومان رسید.

در این گروه هایما اس 7 پلاس با 40 میلیون تومان کاهش به 1 میلیارد و 640 میلیونتومان، هایما اس 7 پلاس صفارشی با 45 میلیون تومان کاهش به یک میلیون و 665 هزار تومان و هایما اس 8 با 50 میلیون تومان کاهش به۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان قیمت داشت.

در گروه سایپا سایا با 10 میلیون تومان کاهش، ساینا اس با 9 میلیون تومان کاهش، کوئیک با افت پنج میلیون تومان، کوئیک آر با کاهش هفت میلیون تومان، شاهین با کاهش 17 میلیون تومانی. تومان (619 میلیون تومان) و وانت زامیاد آپشنال بنزینی با افت 17 میلیون تومانی مواجه شدند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا