اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

افتتاح پروژه های بزرگ با دستور و حضور رئیس جمهور! /عکس

آثار بزرگی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

با حضور رئیس جمهور و همزمان با روز جهانی ارتباطات، پروژه های بزرگ تلفن همراه اول رسما افتتاح و معرفی شد. در ادامه به بررسی جزئیات این پروژه ها می پردازیم.

شب چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه 1402 و مصادف با روز جهانی ارتباطات، مراسمی با حضور رئیس جمهور برگزار شد و در مراسم افتتاح و رونمایی از پروژه های بزرگ اولین ماهواره شرکت کردیم. علاوه بر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، عیسی زارع پور به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی اخوان بهادی به عنوان مدیرعامل همراه اول و همچنین مقامات و مدیران مختلف شرکت ها و سازمان های حوزه فناوری اطلاعات. در این مراسم اطلاعات و ارتباطات کشور حضور داشتند. این مراسم در پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد و پروژه های اصلی موبایل اول از جمله آزمایشگاه نسل پنجم تلفن همراه و همچنین اتصال 2200 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت از موبایل اول برجسته شد. کشف و افتتاح شد.
آشنایی با پروژه های بزرگ و جدید با شریک اول.

اولین آزمایشگاه تخصصی نسل پنجم تلفن همراه اپراتور همراه اول با دستور رئیس جمهور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افتتاح شد. همچنین در این مراسم 2200 روستای جدید به صورت رسمی تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند. با برقراری ارتباط مستقیم، پروژه اتصال چهار هزار روستای بیست خانواری به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد. این اتفاق با افتتاح سایت نسل چهارم همسر اول در روستای حسن آباد عالیه شهرستان زیرکوه استان خراسان جنوبی رخ داد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در این مراسم روز ارتباطات را گرامی داشت و ضمن برشمردن اهمیت شبکه آموزشی دانش آموزی، اظهار داشت: شبکه شاد که در دوران شیوع کرونا ایجاد شد آثار و فواید بسیاری داشت. . در مدارس و نظام آموزشی کشور. این سیستم یک پدیده جدید در نظام آموزشی بود و از وقفه در تحصیل دانش آموزان جلوگیری می کرد. وی افزود: ما می‌خواهیم این سامانه رها نشود و این سامانه علاوه بر آموزش حضوری برای مسائل کمک آموزشی نیز استفاده شود. چون ارتباطات خوبی ایجاد شده و نباید این شبکه را از دست بدهیم. لازم به ذکر است که شبکه شاد با سرمایه گذاری موبایل اول در زمان اپیدمی کرونا برای کمک به آموزش مجازی دانش آموزان راه اندازی شد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم حضور داشت و اعلام کرد که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار روستای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که به لطف تلاش اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات ایران. به گفته زارع پور، در حال حاضر 92 درصد شهرک های کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و 8 درصد مابقی جزو شهرک های صعب العبوری هستند که به زودی به این شبکه متصل می شوند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در حال حاضر هیچ شهری در ایران نیست که کمتر از 80 درصد روستاهای آن به شبکه ملی اطلاعات متصل باشند. وی افزود: تا پایان سال جاری صد در صد شهرهای کشورمان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا