اخبار روز سینما

اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان







به گزارش ریمینو آنلاین، شب نوزدهم آغاز شب های قدر است و شب قدر شبی است که در طول سال وجود ندارد. آنچه در این شب اتفاق می افتد بهتر از آنچه در هزار ماه اتفاق می افتد و قدردانی از امور سال در این شب صورت می گیرد. ملائکه و روح که بزرگ ترین فرشتگان الهی است در این شب به اذن پروردگار به زمین فرود می آیند و به محضر امام زمان (عج) می رسند و آنچه را که برای هر فرد در نظر گرفته شده است به او عرضه می دارند. اعمال شب قدر به دو قسمت تقسیم می شود: اعمال عمومی شب قدر و اعمال خاص هر یک از این شب های شریف.

این اعمال را هر سه شب یکبار انجام دهید

1- غسل علامه مجلسی می فرماید: بهتر است در آن شب هایی که آفتاب غروب می کند غسل شود تا نماز عصر با غسل خوانده شود.

2- خواندن 2 رکعت نماز، در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه سوره توحید و بعد از نماز هفتاد مرتبه «استغفرالله و اتوبو ایلایی» خوانده شود.

3- قرآن كريم را باز كنيد و در مقابل خود قرار دهيد و دعاي زير را بخوانيد و حاجت خود را از خداوند بخواهيد.

«خدایا از تو می خواهم کتاب خانه و آنچه در آن نوشته شده است و در آن اسم اعظم و صداهای نیکو و آنچه بیمناک است و امید است. تاج گذاری شود.” “آلانی فون ترس تو از آتش”

4- قرآن را بر سر خود بگذار و بگو: «خدایا به حق این قرآن و به حق نازل کننده و به حق همه مؤمنان او را ستایش کن و به حق». حقیقت در مورد او هیچ کس حقیقت را در مورد من نمی داند.

سپس ده مرتبه بیک یا الله و ده مرتبه بم محمد و ده مرتبه با علی و ده مرتبه با فاطمه و ده مرتبه با الحسن و ده مرتبه با الحسین و با علی بن ده مرتبه الحسینی. «ن» و ده بار «به محمد بن علی» و ده بار «جعفر بن محمد» و ده بار «موسی بن جعفر» و ده بار «علی». بن موسی و ده بار از محمد بن علی و ده مرتبه از بعلی بن محمد و ده بار از بعل حسن بن علی و ده بار توسط «بالحجه». سپس آنچه را که نیاز دارید بگویید.

5- زیارت امام حسین را بخوانید:

«سلام بر تو ای پسر رسول خدا. سلام بر تو ای فرزند امیرالمومنین علیه السلام. السلام علیک ای فرزند صالح و پاک فاطمه سی مادر زنان جهانیان.» سلام بر تو ای مولای من ای اباعبدالله و رحمت و برکات خدا. شهادت می دهم که نماز را به جا آوردی. و زکات دادی و امر به معروف و نهی از منکر کردی و کتاب آسمانی را چنان که خوانده شد خواندی و در خدا آنچنان که شایسته است جهاد کردی و در برابر مصیبت آن صبر کردی. طرف او و تو امید به امید داشتی تا اینکه یقین به تو رسید، شهادت می دهم. همانا کسانی که با شما مخالفت کردند و با شما جنگیدند و کسانی که شما را رها کردند و کسانی که شما را کشتند به زبان پیامبری که ننوشته است لعنت خواهند شد و هر که نفرینی اختراع کند مأیوس می شود. خداوند از اولین تا آخرین ستمکار با شماست. شرم آور برای او عذاب دو چندان شده است. ای مولای من، ای پسر رسول خدا، با شناخت حقیقت و وفادار به دوستانت نزد تو آمده ام و بازگشته ام. اى دشمنان شما كه هدايت مى‏كنيد، از من پيروى مى‏كنيد كه به خطاى مخالفان شما مى‏دانيد، پس نزد پروردگارتان براى من شفاعت كنيد.

سلام بر تو ای حجت خدا در زمین و آسمانش. درود و رحمت خداوند بر روح و جسم پاک شما باد. درود بر تو ای پروردگار من و روح او. درود و رحمت خدا بر تو ای سرورم و پسر مولای من و رحمت و برکات خدا بر تو باد. لعنت خدا بر کسانی که به شما ظلم کردند و لعنت خدا بر کسانی که شما را کشتند و زیاد کردند. برای آنها عذاب دردناکی است. درود بر شما ای راستین. درود بر شما ای شهدای صبور. شهادت می دهم که در راه خدا جنگیدید و در راه خدا رنج کشیدید و در راه خدا و رسولش اخلاص داشتید تا اینکه یقین به شما رسید. شهادت می دهم که زنده ای به یاری پروردگارت روزی می یابی، پس خداوند بهترین پاداش نیکو را به نام اسلام و اهل آن به تو عطا کند و میان ما و تو در جایگاه سعادت گرد آورد. سلام بر تو ای فرزند امیرالمومنین علیه السلام. درود بر تو ای بنده صالح و مطیع خدا. و به رسولش شهادت می‌دهم که تو مشورت کردی و صبر کردی تا یقین به تو رسید. لعنت خدا بر ظالمان از اول تا آخر. و با آنها به قعر جهنم برو.»

6- در احیاء روایت شده است که هر کس شب قدر را احیا کند گناهانش آمرزیده می شود هر چند به تعداد ستارگان آسمان و وزن کوه ها و میزان دریاها باشد.

7- صد رکعت نماز را به گونه ای بخوان که در هر رکعت بعد از سوره «حمد» ده مرتبه سوره «توحید» را بخوانی.

8- دعای زیر را بخوانید:

«خدایا بنده ای فداکار برای تو شده ام. من برای خودم نه سودی دارم و نه ضرری و نمی توانم از هیچ ضرری جلوگیری کنم. من بر علیه خود شهادت می دهم و توبه می کنم. پس با وجود ضعف و نادانی من بر محمد و آل محمد درود فرست و آنچه را که به من و همه مردان و زنان با ایمان مغرب وعده داده‌ای وفا کن. امشب به آن نگاه کن و آنچه را به من داده ای کامل کن که من بنده فقیر و فروتن و ضعیف و فقیر و ذلیل تو هستم. خدایا یادت را از آنچه به من دادی و ندادی فراموش نکنم [غَافِلا]به نیکی تو در آنچه به من داده ای، و من از پاسخ تو ناامید نمی شوم، حتی اگر مرا در امور خیر راهنمایی کنی. [کُنْتُ]یا سختی، یا پریشانی، یا رفاه، یا رفاه، یا پریشانی، یا بدبختی، یا سعادت. همانا تو شنونده دعا هستی.»

اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

1- صد مرتبه «استغفور الله ربیع و اتوبو الیا» بگویید.

صد مرتبه بگو «اللهمة العن قتاله امیرالمومنین».

2- دعای زیر را بخوانید:

«یا آن که قبل از کل بود، سپس آن که کل را آفرید، سپس آن که باقی می ماند و آن که کل است، یا آن که مانند یک چیز نیست، یا آن که در جهان نیست. است.» موات علی، نه در زمینهای پایین، نه بالای آنها، نه در میان آنها و نه در بین آنها.

3- دعای زیر را بخوانید:

«خدایا در آنچه تصمیم می‌گیری و امر ناگزیر را تصمیم می‌گیری و در آنچه تصمیم می‌گیری امر عاقلانه را در شب قدر و در حکمی که رد و تغییر نمی‌کند وقتی زیر دست من می‌شوی، بنویس. بیت شریفی که حجش مقبول، حجش ستوده، تلاشش آمرزیده، گناهانش ادا شود. بدی هایشان را از آنها دور کن و هر چه می خواهی و می توانی انجام بده. تو عمرم را طولانی می کنی و روزی ام را زیاد می کنی و با من چنین و چنان می کنی.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا