اخبار روز

اعلام مشخصات اداره مالیات برای مشاغل کوچک و بزرگ!

سیدهادی سبانیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: بنابراین معتقدم فرآیندهای مالیاتی مشاغل کوچک، اصناف و بازاریان باید بسیار ساده، شفاف و منصفانه باشد. بنابراین تمرکز امسال بر این است که از مزایای تبصره ماده 100 قانون مدنی، یعنی پرداخت مالیات مقطوع عادلانه (بر اساس داده های سیستم) بدون الزام به اظهارنامه استفاده شود.

بر اساس این گزارش، بر اساس ماده 100 قانون مالیات های مستقیم، مودیان مالیاتی موظفند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت های شغلی خود را در یک سال مالی بر اساس فرمت تهیه شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تنظیم و به ارائه آن به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کنند. دفتر دادستانی اداره در پایان خرداد ماه سال بعد حاضر و مالیات مربوط به نرخ موضوع ماده (131) این قانون را بپردازد.

بر اساس تبصره این ماده سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند شرکت‌هایی را که درآمد سالانه آنها از فروش کالا و خدمات حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون باشد را از بخشش معاف کند. از وظایفی از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف. مالیات مودیان مذکور به صورت مقطوع تعیین و اخذ می گردد. در صورتی که مؤدی کمتر از یک سال مالی فعالیت اقتصادی داشته باشد، مالیات به همان نسبت محاسبه و وصول می شود. حكم اين تبصره مانع رسيدگي به اظهارنامه هاي مالياتي تسليم شده به موقع نخواهد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا