اخبار روز

زمان حراج بزرگ خودروهای خارجی اعلام شد! /جزئیات خبر

سیدعبدالمجید اجتهادی در مراسم افتتاحیه و برگزاری اولین مزایده خرده فروشی سازمان جمع آوری و فروش املاک، درباره این مزایده و تفاوت آن با حراج آنلاین گفت: این گرما از دیروز شروع شده و مردم تا روز سه شنبه می توانند آن را خریداری کنند. هفته (9 خرداد) جهت مشاهده اجناس موجود در مزایده و از روز سه شنبه از ساعت 8 صبح الی 20 همان روز برنامه زمانبندی ارسال پیشنهادات و مسابقه ارائه می گردد.

وی افزود: از جمله ویژگی های این مزایده می توان به قیمت های مشخص و شفاف ارائه شده توسط متقاضیان در هر حراج، استرداد مبلغ پایه به عنوان ودیعه تا 24 ساعت، عدم وجود عیب و نقص در کالاهای عرضه شده در مزایده اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش کالاهای تملکی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شفاف بودن قیمت های پیشنهادی، امکان جمع آوری این کالاها توسط سودجویان و سوداگران و فروش آنها با قیمت بالاتر در بازار وجود دارد.وی افزود: اساساً چون برخلاف حراجی ها پاکت های مهر و موم شده وجود ندارد و قیمت ها به وضوح در معرض دید عموم است، در این حراج رقابت شفاف و سالم تری وجود دارد و افرادی که می خواهند این محصول را خریداری کنند، به قیمت حاشیه بازار خرید می کنند و همین موضوع باعث می شود دست دلالان و واسطه ها قطع شود.

اجتهادی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با وجود اینکه در این حراج ضمانتی برای کالا وجود ندارد اما در صورت معیوب بودن کالا چه تضمینی برای خریدار وجود دارد؟ وی ادامه داد: تمامی کالاهای ارائه شده در این حراج فاقد ایراد بوده و قطعا تا زمان تحویل کالا به مشتری ضمانت وجود دارد که در صورت وجود ایراد، وجه را به افراد پس خواهیم داد اما پس از تحویل کالا به برنده حراج گارانتی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: البته برای مراحل بعدی حراج خرده فروشی در تلاش هستیم تا با شرکت های بازرسی قرارداد ببندیم و بتوانیم کالای عرضه شده را با گارانتی و خدمات پس از فروش در مزایده ارائه کنیم.

حراج خودرو در تیرماه

سوال دیگر درباره زمان برگزاری مزایده خودرو در سال جاری بود که مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش دارایی های متصرف پاسخ داد: برای ماشین آلات راهسازی که در بنادر و گمرک هستند دو مزایده برگزار کرده ایم. واگذاری سازمان جمع آوری و فروش کالاهای متصرف یکی از آنها تا فردا ادامه دارد و فردا ابر حراج بعدی به مدت یک هفته آغاز می شود.

به گفته اجتهادی، همچنین در تلاش هستیم تا بسترهای لازم را فراهم کنیم تا خودروهای سواری در اختیار سازمان فروش و جمع‌آوری اموال، با توجه به ظرفیت‌های قانون بودجه سال 1402، مزایده را از تیرماه امسال آغاز کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا