اخبار روز سینما

اعتصابات خیابانی این بار برای نویسندگان/ تاخیر عجیب در اکران فیلم و سریال

انجمن نویسندگان آمریکا در اقدامی اعتراضی نسبت به اوضاع نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها دست به اعتصاب زدند. اقدامات عجیب رخ داده برای صنعت سینمایی هالیوود تا هوش مصنوعی سبب شده تا نویسندگان، دست اعتصابات گسترده بزنند و نکلیف خود را در رابطه با  تولید و توقف فیلم ها و سریال ها مشخص کنند.

بیش از یک هفته است که نویسندگان در مکان‌هایی در لس آنجلس و نیویورک اعتصاب کرده اند تا نظر خود را در اتاق چانه زنی بیان کنند. انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) در حال مذاکره با انجمن تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) است که مسئول مذاکره از طرف اکثر استودیوهای هالیوود است، برای قرارداد جدیدی که منعکس کننده چشم انداز در حال تغییر رسانه ها باشد. انجمن نویسندگان آمریکا اذعان کرده است که گسترش خدمات استریم باعث نگرانی نویسندگان و تولیدکنندگان شده است. کاهش دستمزدها در راستای رقابت که به امنیت شغلی کمتری نیز منجر می شود، یکی از این موارد است. به همین ترتیب، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی توسط سازندگان فیلم و سریال در پروژه های خود به عامل تهدید دیگری برای این صنعت هنری تبدیل شده است.

از آنجایی که نویسندگان دیگر نمی نویسند، چندین پروژه که بر اساس فیلمنامه ساخته شده اند به دلایل مختلف تعطیل شده اند: برخی که هنوز در مراحل نگارش هستند دیگر هیچ پیشرفتی در نگارش خود نمی بینند و برخی از این پروژه ها که خود آنها را به نویسندگان می دهند. در صحنه فیلمبرداری نیاز دارند، برای دسترسی به آنها مشکل داشته اند، و در برخی پروژه ها، خدمه در همبستگی با انجمن نویسندگان آمریکا دست به اعتصاب زده اند. شاید برخی از شما فکر می کردید که کار یک نویسنده پس از نوشتن فیلمنامه به پایان می رسد، اما واقعیت چیز دیگری است، به همین دلیل است که بسیاری از پروژه های تولیدی در حال حاضر در بلاتکلیفی هستند.

با این حال برخی از سریال ها با وجود ادامه اعتصاب به تولید ادامه می دهند. مثلا فیلمبرداری فصل دوم (ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت) همچنان ادامه دارد؛ اما برای ابراز همبستگی با این اعتصاب، مدیر تولید آن سر صحنه حضور نخواهد داشت. همچنین فیلمبرداری فصل دوم (خانه اژدها)، ادامه دارد. جورج آر‌آر مارتین اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است: «از آنجایی که فیلمنامه این فصل ماه‌ها پیش به پایان رسید، این بر عهده کارگردانان و عوامل است که آن را تولید کنند یا نه.»

در زیر لیستی از سریال ها و فیلم های تلویزیونی متاثر از اعتصاب نویسندگان (تا جایی که می دانیم) آورده شده است:

سری مشتق بازی تاج و تخت به نام (A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight).

فصل سوم سریال برنده سه جایزه امی (ابوت ابتدایی).

فصل هشتم سریال Animeshi Netflixدهان بزرگ).

و تنها فیلم در این لیست، یک فیلم دنیای مارول با عنوان (بلید) است.

فصل ششم کمدی-درام هنرهای رزمی نتفلیکس (کبرا کای).

سریال دیزنی با عنوانDaredevil: Born Again).

فصل چهارم سریال (شیطان) از شبکه پارامونت.

فصل سوم سریال کمدی HBO،ترفندها).

فصل دوم سریال کمدی مایا رودولفکوله پشتی).

فصل دوم سریال محبوب اپل تی وی پلاس،جدا شدن).

فصل پنجم و آخر سریال،چیزهای عجیب).

سری جدید دیزنی پلاس با عنوانمرد شگفت انگیز).

فصل سوم سریال محبوبژاکت های زرد)

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا